Författare Ämne: Vad tusan har dom satt för nav bak??  (läst 5128 gånger)

360drivingfast

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 55
    • Visa profil
Vad tusan har dom satt för nav bak??
« skrivet: september 14, 2005, 08:09:03 »
Hej! var ute och körde för några veckor sedan och fick punktering. Hissade upp bilen och skulle sätta på reservhjulet men tror ni att det passade? Inte en chans. Fram sitter det ju spacers men vad har de satt dit för nav där bak? Vad jag kan minnas så är väl naven rätt små orginal men dessa var mycket större. Vilket nav sitter det på tror ni? Är ju snart dags för vinterdäck och jag fick med dubbdäck men de passar inte heller ju på de naven som sitter på. Hjälp!!

T08R

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1317
    • Visa profil
Re:Vad tusan har dom satt för nav bak??
« Svar #1 skrivet: september 14, 2005, 10:56:30 »
Kan du ta kort och lägga ut så man får se vart det inte funkar?
Är det hålet i älgen som är för litet eller bultdelningen som inte stämmer?

Bak så är det ju inte någon centrering i mitten original (om jag inte minns helt fel) bara bromstrumman som sitter där. Är det i den det tar i?

En bild skulle hjälpa väldigt mycket.

Här är en genväg till Freedos bilder. Finns på både bak och fram hur det ser ut original om det hjälper.
http://album.fotolabo.net/altiapp/amp/amp.fcg?GSTLOGIN=&ALBUMID=IuGcnMuxFM&PASSWD=KmJsmTJWIwATtE&LANG=se
« Senast ändrad: september 14, 2005, 11:03:15 av T08R »

Freedo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 567
    • Visa profil
Re:Vad tusan har dom satt för nav bak??
« Svar #2 skrivet: september 14, 2005, 11:23:19 »
Fram sitter det ju spacers men vad har de satt dit för nav där bak?

Vad menar du med att "de" har satt dit för nav? Det ser inte ut som orginal alltså?
Har du någon form av spacers bak också eller?

Om det är orginal bak så har du som sagt inga yttre nav utan bara bromstrumman direkt.

360drivingfast

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 55
    • Visa profil
Re:Vad tusan har dom satt för nav bak??
« Svar #3 skrivet: september 14, 2005, 12:20:06 »
Inga spacers bak men navet med trumman är större än original. Får ju inte på original fälgar med vinterdäck. Ska försöka ta en bild med mobilen för har ingen digital kamera.

360drivingfast

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 55
    • Visa profil
Re:Vad tusan har dom satt för nav bak??
« Svar #4 skrivet: september 14, 2005, 12:21:36 »
hur bifogar jag en bild då i meddelandet? Trycker jag på infoga bild så blir det ju bara en textrad som står i meddelandet.

360drivingfast

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 55
    • Visa profil
Re:Vad tusan har dom satt för nav bak??
« Svar #5 skrivet: september 14, 2005, 17:22:52 »
Jag passade på att kolla navet när jag ändå höll på med startmotorn samt avgassystemet. Ja lite komiskt är det för själva centrumringen som sitter i fälgen hade fastnat på trumman så det såg ut som navet var mycket större. :-[ Efter mycket bang bang och 5-56 så lossnade den. Så nu får jag på vintyerhjulen när snön kommer hehe ;D. Tack för hjälpen ändå även fast det nu visade sig att det inte var något galet med navet. Bara jag som såg galet. :P
« Senast ändrad: september 14, 2005, 17:23:42 av 360drivingfast »