Författare Ämne: Feste effektforsterker (norsk:P)  (läst 7598 gånger)

Galkjeks

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 11
    • Visa profil
Feste effektforsterker (norsk:P)
« skrivet: november 07, 2005, 21:38:16 »
hei! et enkelt spørsmål:

-hvor skal man feste effektforsterkeren? skru fast, men i hva?

-hvor kan man strekke strøm kabel fra? vil ha det så enkelt som mulig. er ikke så veldig god  til og mekke bil. Mvh!

Galkjeks

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
Re:Feste effektforsterker (norsk:P)
« Svar #1 skrivet: november 09, 2005, 15:46:29 »
ingen svar?  :) ???

hasse66

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 573
  • livet börjar vid 120
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: november 09, 2005, 19:32:31 »
godagens kamerat  nå er du heldig eg har nettopp begynt og greje med mitt stereo anleg  vis du treng og trekke el ledning må du  ha en god el ledning fra batteriet husk og kutte  omtrent  25 centimeter fra batteriet og montere sikring som greier den störelsen som forsterkeren har sån omtrent 40-50ampere bruk en god sikring begynn fra förersiden  åpne hele  platen vid förersidan sort farge nertil sjerneskruv 4-6 stycken ta opp mattan ett stycke lägg ner kabeln under mattan slut med platen gå bak over vis du har 5 dörrers  ellers ta ned setet på förer siden treck kabeln bak over  nå kan du montera forsterkare i bakdelen av baksetet venstre siden er god ide bruk ikke lange skruer omtrent12-15milimeter lange
ta nå en god minus kabel som du monterer i beltets bult ved baksetet  bruk en remote kabel fra radioen som starter anlegget om du får noen problem spör efter meg eller en gutt som heter dieselpower han har god erfaring av stereo anleg  

god tur nå fra hasse66
360 turbo forever

Galkjeks

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: november 11, 2005, 22:56:02 »
hm skjønte ikke så mye av det der..

1) Hvor kan jeg strekke strømkabel fra? Er det noe som må skrues løs, eller kan jeg bruke en eller annen adapter som gjør det mulig og kople to strømkabler til strømkabelen som går til cd spilleren? en eller annen Y adapter/kabel

2) Hvor i bagasjen kan jeg skru fast effektforstereren? Må den settes på en planke? Har hørt det.. Andre tips? ???

Mvh!
« Senast ändrad: november 12, 2005, 18:43:27 av Galkjeks »

Galkjeks

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: november 13, 2005, 21:32:40 »
hmm. åssen fungerer strømkabelen foresten?

trenger jeg bare og strekke en ledning  fra + på batteriet til effektforsterkeren? også kople - kabelen fra effektforstereren til karoseriet? er det jord også?

hvis det er sånn at bare plusskabelen kan strekkes fra batteriet, kan jeg vel bare kjøpe en enkelt kabel som er lang nok? og en liten minus kabel for kople til karoseriet?

mvh!

AxL

• Gäst
« Svar #5 skrivet: november 15, 2005, 08:11:05 »
Har lagt en sponplate under filten i bagasjen som jeg har skrudd fast forsterkeren i! Strømkabelen har jeg lagt på pasasjersiden under matter og seter.. festet jord ( - ) i låsen/festet til bagasjeluka!!

Galkjeks

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: november 15, 2005, 15:58:12 »
oki!

men hva skjer hvis jeg skal ta opp bagsje lokket eller lettere sagt kommer nær et av karoseriets jordings/minus-punkter når anlegget står på fullt? blir jeg ikke sjokka da? >:( har jo gått på elektronikk før, og der lærte vi jo at man aldri skal komme nær mellom + og - , hvertfall ikke når det går så mye strøm som i et bilanlegg.. 50-60 A..

hehe bare lurer vil ikke bli grilla 8)

Hansi

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 43
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: november 21, 2005, 18:02:31 »
du kommer ikke til å få støt i deg hvis du tar i karoseridelene mens anlegget står på fult! :)
« Senast ändrad: november 21, 2005, 18:03:11 av hansi »

AxL

• Gäst
« Svar #8 skrivet: november 29, 2005, 09:59:17 »
oki!

men hva skjer hvis jeg skal ta opp bagsje lokket eller lettere sagt kommer nær et av karoseriets jordings/minus-punkter når anlegget står på fullt? blir jeg ikke sjokka da? >:( har jo gått på elektronikk før, og der lærte vi jo at man aldri skal komme nær mellom + og - , hvertfall ikke når det går så mye strøm som i et bilanlegg.. 50-60 A..

hehe bare lurer vil ikke bli grilla 8)

Du blir nok ikke sjokka... hehe... har hatt i anlegget mitt siden februar å har ikke hatt noen problemer.. men er nok best å feste jord i bolten som holder sikkerhetsselen... lykke til med montering... ;)

V-Man

• Medlem
  • Antal inlägg: 172
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: december 01, 2005, 17:54:18 »
halla. kobla nettopp opp annlegg i biln min her.. du må ha en ledning fra pluss på batterie å en sikring rett atme batterie på ledningen som går t forsterkern. så en joirdings ledning t karrosserie (æ brukt selefeste) å en tynn ledning fra remoten på spillern t remoten på forsterkern.. ganske enkelt .. eneste du må pass på e kjukkelsn på ledningan. heller for kjukk enn for tynn ass
V.W.L.

Haak

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 907
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: december 01, 2005, 17:57:15 »
Mange kvadrat brukte du?

mmmm

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: december 03, 2005, 22:47:23 »
men hur får man igenom plussledningen från batteriet in till kupén och effektförstärkaren?  

AxL

• Gäst
« Svar #12 skrivet: december 05, 2005, 08:30:37 »
Mange kvadrat brukte du?

30 kvadrat!? Tjukkeste de har på biltema hvertfall ;D

AxL

• Gäst
« Svar #13 skrivet: december 05, 2005, 08:33:07 »
men hur får man igenom plussledningen från batteriet in till kupén och effektförstärkaren?  

Fant ett hull på passasjer siden fra motorrommet. hvis du løsner dekslet ved beina på passasjer siden skulle du greie å finne d ;) gjemte den under setene og mattene...

mmmm

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
« Svar #14 skrivet: december 05, 2005, 15:46:27 »
aha okej, tack:)

NasoNex

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
« Svar #15 skrivet: december 11, 2005, 18:24:44 »
Hei, Galkjeks.

Dette er måten jeg har gjort det på..

Ledning fra + polen på batteriet (Rød), med sikring tilpasset forsterkern du skal bruke, gjennom torpedoveggen på passasjersiden og ført bak til bagasjerommet. Så henter du jord foreksempel i hengerfeste boltene under trekket i bagasjerommet, da vil ingen sjenerende kabler vises. Så trekker du signalkabler og remote kabel (ofte tynn blå kabel) sammen fra Cd spilleren på motsatt side, i mitt tilfelle førersiden og bakover. Ved å skille signalkablene fra "+" kabelen fra batteriet unngår du forstyrrelser grunnet det.

Du har nå både (+), (-), remote og signalkabler strukket bak til bagasjerommet. Og vips, koble til riktige punkter på forsterkeren din. Og dunk ivei.

Mvh

Lars aka NasoNex
NasoNex || -= Volvo Power Team =- || 360 GL