Jag har alltid hört att man skall köra med 98oktanig bensin om man trimmar sin motor. Jag anntar att det är för att man skall minimera spikningar o dyligt.
Men om man har en självjusterande tändnig, som finns i nyare bilar. Fixar inte den det då

Alltså skulle man inte kunna åka på 95 oktanig och fortfarande vara säker på att motron håller, dock med en lägre prestanda.
Någon som kan räta ut mina frågetecken till raka sträck
