Författare Ämne: stakkman-360glt-projektarbete  (läst 7864 gånger)

stakkman

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 6
    • Visa profil
stakkman-360glt-projektarbete
« skrivet: november 22, 2005, 16:31:44 »
köpte min förstabil i helgen... en 360 glt för 2000:-

mitt första mål blir att klara besiktningen, den har just nu körförbud.
 för att klara besiktningen måste jag byta inre höger styrled... förra ägaren sa att det fanns två olika typer av styrleden, ett där fästena är gängat åt ena hållet och en annan typ som fästena är gängade åt andra hållet.

Ett problem är att bakrutevärmaren är "urkopplad" dvs sladden sitter inte fast på rutan nåt tips på hur man fixar det?löda?:

målet med projektarbetet är att bilen ska bli snabbare än orginal, hur mycket beror på hur mycket pengar jag lyckas få in.

mvh Stakkman

Gobajen

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 514
    • Visa profil
Re:stakkman-360glt-projektarbete
« Svar #1 skrivet: november 22, 2005, 22:38:22 »
Kul med flera projekt.....har ett tips släng ut hela inredningen då bör den gå några kilometer fortare  ;)
ps.har den fått sig en smäll vid sparklådan vid framhjulet....ser så ut på bilden?
360 goes beyond :-)

stakkman

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: november 23, 2005, 16:35:52 »
angående inredningen så är det väl precis så som det är planerat dvs typ plåtrent....angående sparklådan så sa förra ägaren det att det var en liten buckla på sparklådan men det var inget farligt enligt honom... jag själv har ingen aning vad en sparklåda är för något eller vad den gör....

Amazon_V8

• Medlem
  • Antal inlägg: 136
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: november 23, 2005, 19:47:51 »
angående inredningen så är det väl precis så som det är planerat dvs typ plåtrent....angående sparklådan så sa förra ägaren det att det var en liten buckla på sparklådan men det var inget farligt enligt honom... jag själv har ingen aning vad en sparklåda är för något eller vad den gör....

Sparklåda är ju nått man sparkar på därav bucklan  ;D

Hehe nä skämtåsido sparklådan är tröskeln under dörren och sitter väll där för att få lite bärighet i karossen.
« Senast ändrad: november 23, 2005, 19:48:51 av Amazon_V8 »

stakkman

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: november 24, 2005, 09:13:09 »
ok tack....men ingen som vet hur jag ska fixa de där sladdarna till bakrutan.... tror nog att jag ska pröva att tejpa fast dem hårt med typ eltejp.

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #5 skrivet: november 24, 2005, 17:45:40 »
ok tack....men ingen som vet hur jag ska fixa de där sladdarna till bakrutan.... tror nog att jag ska pröva att tejpa fast dem hårt med typ eltejp.

Tror inte det blir nån bra elektrisk kontakt mellan ytorna då.. jag skulle prova att löda men vet inte om det går..
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Performance

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: november 24, 2005, 17:54:39 »
Finns särskild elektrisk ledande färg som används för att laga när t.ex. en tråd på en eluppvärmd bakruta gått av. Jag skulle nog ha limmat fast biten som lossnat och sen målat över med sån färg för att få kontakt.
Förare TEAM EGON RACING

Nemesis

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1019
    • Visa profil
    • Min blogg
« Svar #7 skrivet: november 25, 2005, 10:37:37 »
Finns elektriskt ledande lim också, kolla på ELFA...
/Peter Olesen
"Hastigheten är inte allt. Det är tiden till laglig hastighet som är intressant"

stakkman

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
startproblem
« Svar #8 skrivet: december 01, 2005, 15:12:20 »
igår kväll fick jag igång bilen efter flera fruktlösa försök....rullande start bogserad av farsan...förra ägaren påpekade att bilen skulle vara svårstartad vid kyla och att det troligen är tändboxen som strular....när bilen gick igång så pangade det och puffade högljutt (väckte nog alla i hela kvarteret) varvmätaren kom upp till 3000rpm efter typ 5 minuter... så idag startade jag bilen med startmotorn, och den gick igång med gaspedalen fullt intryckt men gick bara i ungefär 10 sekunder, maxxade 1000rpm... så min fråga är: är det tändboxen som är dum?
« Senast ändrad: december 01, 2005, 15:12:56 av stakkman »

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #9 skrivet: december 01, 2005, 18:15:28 »
Eftersom det pangade och puffade borde det betyda att det kommer (massa) bränsle men att det inte antänds.. borde kunna vara nåt med tändningen, men är inte säker..
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

stakkman

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
stakkman-360glt-projektarbete
« Svar #10 skrivet: december 06, 2005, 17:13:55 »
har nyladdat batteri nu....så bilen startar på första försöket men den orkar inte upp över 2500rpm och efter ett tag på tomgång så börjar den bluddra och dör sen...

fortfarande tändningen va?

devist8or

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 23
  • 340 -86 DL Röd 8300 Mil
    • Visa profil
Re:startproblem
« Svar #11 skrivet: december 06, 2005, 23:20:47 »
igår kväll fick jag igång bilen efter flera fruktlösa försök....rullande start bogserad av farsan...förra ägaren påpekade att bilen skulle vara svårstartad vid kyla och att det troligen är tändboxen som strular....när bilen gick igång så pangade det och puffade högljutt (väckte nog alla i hela kvarteret) varvmätaren kom upp till 3000rpm efter typ 5 minuter... så idag startade jag bilen med startmotorn, och den gick igång med gaspedalen fullt intryckt men gick bara i ungefär 10 sekunder, maxxade 1000rpm... så min fråga är: är det tändboxen som är dum?

Hade exakt samma fel på min (340 DL -86) ...bytte tändbox köpte en på skroten för 50:-  ;D och sprutt vad det blev bra  ;D
« Senast ändrad: december 06, 2005, 23:20:59 av devist8or »
Ska fixa kort på min skönhet :D

Gulbrandsen_Racing

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
« Svar #12 skrivet: mars 05, 2006, 08:55:53 »
Fått skrudd no mer ?
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk