Författare Ämne: Bilhögtalar tips?  (läst 2640 gånger)

Both3n

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 35
    • Visa profil
    • Bilen
Bilhögtalar tips?
« skrivet: december 14, 2005, 16:02:36 »
Behöver nya 4" i framdörrarna...
Förslag på sådanna för ca 800:-?

Tack på förhand...
Min 360GLT ska bli som jag = en pärla :D

Z28

  • Medlem
  • Antal inlägg: 173
    • Visa profil
Re:Bilhögtalar tips?
« Svar #1 skrivet: december 14, 2005, 20:55:15 »
Ska det vara ett kit-system eller coaxialer?

Men det finns mycket att välja på. Så frågan är mer vad du gillar för ljudkaraktär.
Mitt förslag är att lyssa på olika högtalare i butikernas demoställ, så får du en egen uppfattning av ljudet.

Men jag kan rekomendera DLS C4 Classic, som har ett ganska neutralt ljud. Där man har den berömda T20 diskanten som vissa hatar och andra älskar. (I den prisklassen givetvis).
Men det fel många gör med T20 diskanten är att de monterar den On-Axis = riktat mot den. Exakt montering av diskanten går inte säga, det får man testa sig fram till. Men har själv haft dem monterade mot varandra met ett gott resultat.

Ett tillägg är väl att man igentligen hälst ska försöka få in något större högtalare än 4", eftersom 4" har lite svårt att återge de lägre registrerna, alltså midbasen. Vilket kan vara väldigt trevligt o ha, inte minst om man kör med en baslåda. Annars kommer man få ett ganska stor glapp i frekvenzgången.

Oj vad mycket text det blev, var ju inte riktigt meningen men hoppas du fått lite mer skinn på näsan =)

MVH
Alex.S
Jag ångrar ingenting!!

Gulbrandsen_Racing

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
Re:Bilhögtalar tips?
« Svar #2 skrivet: december 23, 2005, 22:27:27 »
Ta en titt på Infinity Reference 4" Coax høyttallere. Har slike, og de låter BRA til prisen. Ca 800 kroner.. :)
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F


Both3n

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 35
    • Visa profil
    • Bilen
Re:Bilhögtalar tips?
« Svar #3 skrivet: december 24, 2005, 02:08:34 »
Ska köpa Infinity Kappa 42.7i
Lika bra att köpa bra från början! :D
Min 360GLT ska bli som jag = en pärla :D