Har ägt 2 stycken 360 GLT. Den första var en 85:a. Gick som ett skållat troll. Gick på 98 oktan. Den andra var en 88:a. Trött gemfört med den första. Fast den hade mindre kusar och med lågkompressionsmotorn. Blir inte bättre. Och den gick ju på 95 oktan. Vad jag gillade med dom bilarna. Sköna framstolar. Mysig instrumentbräda. Volvomotorn. Och den första Volvon 360 GLT:en med hög kompression. Bra väghållning (På sommaren). Dionnebakaxeln var ju kanon. Hyfsade last möjligheter. Vad jag inte gillade. Dålig elektronik (ökänt tändmodul), Databox (styrbox), Bakluckans klena lås, Oftast utan servo (fanns några som utrustats med dito), För låg på vintern (snön eller is skrapade under bilen), lätt i arslet på vintern, Dyrt att byta koppling, Jobbigt att byta vattenpump (Riva ner kylaren), sen är det väl inget mer jag kommer på just nu. Äger nu en Volvo 945-91. Saknar ibland mina 360 GLT. Var skit kul att köra. Som en liten gokart. Idag är dom ju nästan gratis. Samma med Volvo 480. Som också är en väldigt kul kärra. MVH Gunnar Jansson.