Mitt hjullager är glappt men tyst fortfarande, gasar vidare mot nya ras 
Mitt hjul har börjat skaka ordentligt i farter över 80km/h, trodde att det var ett förvärrat hjullagerglapp tills jag tog bort hjulet och tittade idag.
Hjullagret är lika glappt som innan men däcket var helt konstigt, bulligt här och var växelvis inner och ytter och självklart slitet i toppen på bullarna.
Drog mig till minnes att det sett ut så på ett likadant däck som jag fick med bilen när jag köpte den, kollade i verkstaden och det stämde, inte riktigt lika illa men samma defekter på det. Killen som sålde bilen sa att det hade blivit så pga. dåligt hjullager som han bytt innan jag blev ägare..
Kan däcket bli så deformerat av glappt hjullager eller är det däcket som är kass kvalite? (Vinterdäck från förra decenniet förmodligen, kört tills olagligt djup framträdit.)
Kommer ihåg att min kompis med 240 turbo hade problem med däckdeformation på framvagnen, han hade glappa styrleder/styrväxel eller kulled. Även fast han bytte däck blev dom snabbt likadana.
Nån som kan tycka till om detta eller har egna erfarenheter av däckdeformationer (ev. vid defekter i hjullupphängning?