Författare Ämne: Ett par år gamla bilder  (läst 4208 gånger)

Performance

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Ett par år gamla bilder
« skrivet: januari 08, 2006, 21:00:36 »
Sitter och letar lite bilder på gamla cd-skivor när jag stöp i dom här två bilderna. Skivan blev bränd vintern -03/04 så bilderna är därifrån nångång.

Bilden på cabben har jag ingen aning om hur jag kom över, nån som vet vad det är för bil?

Den röda stylade saken, var på en blocket annons. Stod nånstans i Umeå trakterna men samma dag som jag upptäckte annonsen mötte jag den bilen på väg söderut efter E4an så jag förutsatte att den blev såld till nån ort söder om Ö-vik. Finns den kvar i livet än? Trimmad?
Hemmasnickrat plåtkjolpaket om jag inte minns helt fel. Ser riktigt grym ut!
Förare TEAM EGON RACING

Performance

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:Ett par år gamla bilder
« Svar #1 skrivet: januari 08, 2006, 21:01:08 »
Och den röde.
Förare TEAM EGON RACING

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Ett par år gamla bilder
« Svar #2 skrivet: januari 12, 2006, 00:24:51 »
cabben var den snyggaste jag sett hitills (dock kan Bekkis bli snyggare)

Den röde såg jag oxå på annonsen.. påminner om en svart/mörkgrå liknande 340 som ägdes av en medlem på det gamla 300-forumet (som jag knappt minns längre)

Ägaren kallade sig för turbodanne eller nåt liknande..
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
SV: Re:Ett par år gamla bilder
« Svar #3 skrivet: september 09, 2007, 11:47:56 »

Den röde såg jag oxå på annonsen.. påminner om en svart/mörkgrå liknande 340 som ägdes av en medlem på det gamla 300-forumet (som jag knappt minns längre)

Nu när jag satt och kikade på gamla 300-bilder på datorn hittade jag en bild på Turbodannes kolsvarta 340 som huserade på det gamla 300-forumet, tog mig friheten att kolla via bilregistret och Daniel står fortfarande som ägare, dock blev bilen avregistrerad 070514, betyder det att den är avställd eller skrotad? Eller bara tagen ur registret så den aldrig kan trafikera en svensk väg igen lagligt?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
SV: Ett par år gamla bilder
« Svar #4 skrivet: september 09, 2007, 11:52:17 »
Kollade upp en 360 som bodde inte lång ifrån mig en gång i tiden och som såldes på blocket till en annan plats inte långt härifrån. Men nu har den gått till skrot  :'( (Från och med 060511 står den skriven på Trania Metall och återvinning AB i Tranås, företaget är även auktoriserad bilskrot och finns här:
http://kartor.eniro.se/query?what=map&mop=yp&advert_code=60481776&search_word=trania+metall

Den var så snygg med 850-front och några sidokjolar..

Bekkis

• Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2584
  • Bakhjulsdrift
    • Visa profil
    • Garaget
SV: Re:Ett par år gamla bilder
« Svar #5 skrivet: september 09, 2007, 11:58:21 »

Nu när jag satt och kikade på gamla 300-bilder på datorn hittade jag en bild på Turbodannes kolsvarta 340 som huserade på det gamla 300-forumet, tog mig friheten att kolla via bilregistret och Daniel står fortfarande som ägare, dock blev bilen avregistrerad 070514, betyder det att den är avställd eller skrotad? Eller bara tagen ur registret så den aldrig kan trafikera en svensk väg igen lagligt?

den gamla 340 är riktigt snygg :P
Bra, bättre, bredast