Författare Ämne: Luft filter låda 360GLT?  (läst 2956 gånger)

skrothandlare

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 12
  • stolt ägare av bland annat en 360 GLT 88!!!
    • Visa profil
Luft filter låda 360GLT?
« skrivet: januari 10, 2006, 16:43:11 »
kanske en idiotisk fundering men,,,,Luft filter lådan har ju nån slags anslutning,till grenröret(den silvriga slangen)det är väl förvärmning eller nåt.Frågan är dock,att när man öppnar locket och tittar på,luft hålet där slangarna är kopplade till nån fyrkantig mojäng,så ser det väldigt tätt ut?självklart fattar jag att luft kommer igenom,och att ju varmare bilen blir desto mer öppnas det.MEN är det inte lite väl lite luft,som kan komma där?vad händer om man kopplar bort hela förvärme mojängen och låter kall luft flöda hela tiden??Nån som gjort det?Tillägas ska att min bil har b200E motorn

Fjabben

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 572
    • Visa profil
    • Gatbilar profilen
Re:Luft filter låda 360GLT?
« Svar #1 skrivet: januari 10, 2006, 18:53:04 »
Tjenna.. jag har kopplat bort det helt.. märker ingen skillnad alls
/Tobbe

skrothandlare

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 12
  • stolt ägare av bland annat en 360 GLT 88!!!
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: januari 10, 2006, 21:43:35 »
Okej Men inget dåligt hände heller va? Ska nog rycka loss min med.På nåt sätt borde det bli bättre om den får mycket;kall luft,istället som varm luft ::)

Haak

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 907
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: januari 10, 2006, 22:23:01 »
Den blir ikke så fort varm nå som det er vinter.... Blir med andre ord mer slitasje på motoren og det tar lenger tid før bilen din blir varm. Men teoretisk sett så gir det høyere effekt ja. Ville nok ikke bare tatt den vekk, men sørget for at den fikk luft fra et kaldt sted.

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #4 skrivet: januari 11, 2006, 23:53:20 »
Många som testat seriöst påstår att bilen kan dra ett par deciliter mer bränsle per mil om man ej har "förvärmningen" ansluten. Tar ju oxå även längre tid innan motorn blir varm och man kan belasta den fullt.

"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.