Ska inte sitta nån givare på växellådan heller, den sitter bultad i bakkant på blocket, alldeles ovanför svänghjulet, såvida det är LH2.4
Du ska alltså flytta över insug och tvåports förgasaren från B200:an till 230 motorn? Eftersom den motorn kommer från en 740 är det en rätt så troligt att det suttit LH2.2 på den istället, då sitter det en hallgivare i fördelaren och absolut ingenting som läser av eventuella hål på svänghjulet.
Givaren du pratade om i ditt första inlägg är alltså den på B200:an? Jag missförstod dig och trodde det var på B230:n den satt.
Har du ett kontaktstycke på fördelaren (brukar ha ungefär 3 stift, jag menar alltså inte tändkablarna) har du en hallgivare där, alltså LH2.2
Alltså ska det fungera att flytta över svänghjul och lägesgivare från B200:an till B230:n, koppla in tändkabeln från spolen in i din toppmonterade fördelare (du vet väl föresten om att fördelaren kommer att stypa i luftkanalen mellan kupéfläkten och värmepaketet?) och starta upp motorn.
Kan vara så att du behöver flytta över någon vattentemp givare också, men jag tror inte det.