Jag ska försöka att förklara kort

Vid tryckförgasare (Över atmosvärtryck) så är dom två viktigaste sakerna att :
1 Förgasaren måste ha in bränslet i flotören med samma tryck som det råder på utsidan (dvs Laddtrycket) Annars trycks bränslet tillbaks i fuel railsen. Det kompenseras med en Bränsletryckregulator som linjärt ökar bränsletryck efter laddtryck. Se ,
www.misab.seDå måste man ha en insprutningspump som orkar. Mekanisk håller bara typ 0.4 bar max.(det går att trimma pumpen men LÅT bli

2 Förgasaren måste vara trycksatt , dvs att vid övertryck får inget läcka ut både luft och bränsle. Det vanligaste stället är spjällaxlar och gamla packningar som inte håller barieren mot det ökade trycket.
Första pungten måste uppfyllas !!! Den andra med att vara tätad är ju i beroende på vilken förgasare och vid vilket laddtryck du tänkt dig.
Det finns förgasare med fin passform och då "läcker" det inte lika mycket. Sedan kan det söla lite även om man inte vill det.
Men som jag laddade 1.7 bar lär allt under huven vara nersrejat av
bränsle , och det vill vi ju inte. FIRE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pricipen är som vanlig sugförgasare för Turbo !
Luften stömmar igenom Restrektionen kallad halsringen. då skapas ett undertryck som drar upp bränslet från Flotören genom huvudmunstycke , E-rör , och luftmynstycke.
Detta sprutas ut genom det lilla hålet som finns placerat i Centrum av (venturi) halsringen . Där undertrycket är som störst.
Nu har jag förklarat hur dom flesta förgasare fungerar.
Lite anorlunda med Tex SU förgasare men bygger på samma princip.
Ta en gamma förg och plocka isär och begrunda vetja !
Varsegod !