Författare Ämne: Kabel till tomgångssolenoiden?  (läst 2679 gånger)

Ramzon

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
Kabel till tomgångssolenoiden?
« skrivet: mars 16, 2006, 21:45:49 »
Har bytt motor i min 360. Det är en B200K. Problemet är nu att jag inte vet vilken kabel som ska gå till tomgångssolenoiden. Är det en svart kabel tro som går i samma kabelstam som den gula kabeln till temgivararen? Årsmodellen är -86. Vore snällt om någon kunde kolla upp detta. Vet någon vad den blå, röda och blå/röda kablarna som går i samma kabelstam är till för?

Mvh
Jonnie Back

volvot l12

• Medlem
  • Antal inlägg: 137
    • Visa profil
Re:Kabel till tomgångssolenoiden?
« Svar #1 skrivet: mars 16, 2006, 23:03:07 »
Hej, jag var ute och kollade min -86a, jag har bytt till en Stromberg så jag använde inte alla sladdar. Men det ska nog gå endå. Den Gula till tempgivaren, Svart till soleniden på startmotorn, Blå/röd till en ventil som stoppar bensinen, se bilden. Den Blå går nog till tomgångsventilen. Röda sladden kanske är till startmotorn om den är grov.  Lycka till  Mvh Johan  PS Strombergen är till salu
I love VOLVO offroad

Ramzon

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
Re:Kabel till tomgångssolenoiden?
« Svar #2 skrivet: mars 17, 2006, 07:28:36 »
Okej. Den röda sladden är inge grövre än dom andra kablarna. Den sitter ihop med den blåa och den blå/röda kabeln. Det verkar ju skilja sig lite ifrån din Stromberg och min. Finns ingen som har en Solex förgasare. Tack så mycket för hjälpen Johan!