Författare Ämne: Norrländska helgnöjen  (läst 5656 gånger)

Performance

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Norrländska helgnöjen
« skrivet: april 12, 2006, 21:02:38 »
Börjar bli dags att kolla kalendern inför sommarens event.
Dom som jag funderar på att fara på är:

*27/5 Blackrace Klockarbäcken (Umeå) Inställt pga regn.

*10/6 En dag på strippen Piteå
*11/6 Spring Championship #12 (Piteå)
*17-18/6 SDC deltävling Sundsvall

*1/7 En dag på strippen Tullinge
*2/7 Blackrace Klockarbäcken (Umeå)
*7-9/7 Midnight Sun International's (Piteå)
*15-16/7 Gold Town Summer Nat's (Skellefteå)

*5/8 Blackrace Åmsele flygbas (Lycksele)  Flyttat till 23/7
*19-20/8 SDC deltävling (final?) Sundsvall
*26-27/8 Autumn Championship #12 (Piteå)

*9/9 Blackrace Åmsele flygbas (Lycksele)

24/5 sätter även Onsdagarna igång igen på Mittsverigebanan (Härnösand). Finns inte så mycket information ute om det än men jag förutsätter att det blir som tidigare med både ban-åka och 201m körningar varje onsdagkväll tills det blir höst.
Sen tillkommer säkert några cruisingar och sånt som jag inte har nån vidare koll på, men tanken är att försöka åka på så många som möjligt av de här evenemangen.
Hur är det med er andra? Skulle vara kul att träffa er och snacka lite skit, särskilt på EDPS eller Blackrace så jag slipper vara enda 360 piloten  :)
« Senast ändrad: juli 16, 2006, 20:53:33 av Performance »
Förare TEAM EGON RACING

T08R

• Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1317
    • Visa profil
Re:Norrländska helgnöjen
« Svar #1 skrivet: april 15, 2006, 23:09:07 »
Tar du RSen till Tullinge och tänker du isf även köra där?
Jag kommer va där iaf.

Performance

• 300power orakel
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: april 16, 2006, 16:14:08 »
Tanken är att ha ett tidskort från Tullinge också, om inte RS'en är hel så far jag knappast ner.
Tyvärr ser det ut att vara en rätt så tajt helg det där då det är Blackrace i Umeå dagen efter så det är inte bestämt än om vi ska åka på Tullinge, Umeå  eller försöka hinna med båda, jag hoppas på det sistnämnda iaf.
Förare TEAM EGON RACING

T08R

• Medlem
  • 300power orakel
  • **
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: april 16, 2006, 17:54:31 »
Tullinge måste väl iaf gå före BR i Umeå. Mycket större event ju. Hoppas man får se dig där.

Hur snabb är RSn? Den gör väl en bit över 200 iaf? Då kommer ni hinna båda ;D :P
« Senast ändrad: april 16, 2006, 17:55:52 av T08R »

Performance

• 300power orakel
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: april 17, 2006, 12:13:07 »
Tullinge måste väl iaf gå före BR i Umeå. Mycket större event ju. Hoppas man får se dig där.

Hur snabb är RSn? Den gör väl en bit över 200 iaf? Då kommer ni hinna båda ;D :P

3,54 i bakaxeln och 26" höga däck, 250 på varvstoppet kanske? Blir en baggis att hinna till båda  8)
Förare TEAM EGON RACING

T08R

• Medlem
  • 300power orakel
  • **
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: april 17, 2006, 19:42:17 »
Låter som en ganska lagom toppfart för att köra 402m.
Du kanske tom skulle åka med ögre utväxling i bakaxeln (då du oftast kör 201m, om jag förstått det rätt? Kanske 4,10 skulle passa?)

Ska bli kul att se hur bra du får till bakvagnen. Mycket som ska stämma...

Performance

• 300power orakel
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: april 17, 2006, 23:36:05 »
Låter som en ganska lagom toppfart för att köra 402m.
Du kanske tom skulle åka med ögre utväxling i bakaxeln (då du oftast kör 201m, om jag förstått det rätt? Kanske 4,10 skulle passa?)

Ska bli kul att se hur bra du får till bakvagnen. Mycket som ska stämma...

Tanken har slagit mig också, särskilt eftersom det är lätt att få tag på mysiga rallycross utväxlingar som är minst sagt extrema. Men dels beroende på diverse ekonomiska anledningar och dels för att jag vill se hur lång tid det tar att bygga upp laddtrycket i växlingarna vill jag vänta med det.
Sitter ju tyvärr rätt så stort avgashus på nya turbon och jag är inte känd för att ha dom snabbaste växlingarna i stan så där känns det som att jag kan förlora en del, men det är ju helt klart värt att fundera vidare på det eftersom jag precis som du säger i första hand kommer att åka 201m och diverse ljusskygga lokala evenemang.

Är grymt mycket som ska stämma med bakvagnen, som tur är så har jag inte så mycket jag kan justera när allting väl sitter där, är i princip bara pinjongvinkel, stötdämpare, racehöjd och eventuellt olika fjädrar som är aktuellt att justera när allt väl sitter där. Skulle vara fint att ha den stegarnas infästning i chassit justerbar i höjdled också, men det får inte plats  :(
Förare TEAM EGON RACING

Performance

• 300power orakel
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: maj 26, 2006, 18:11:19 »
Sommarens första Blackrace imorgon i Klockarbäcken (Umeå)!

Ska nån dit? Köra? Titta på?

Jag kommer eventuellt att fara upp och titta på beroende på väder (eller om det kliar alltför mycket i gasfoten kommer jag att testa vinterbilen), skulle vara kul att se nån ställa upp med en 360!  :)
Förare TEAM EGON RACING

Performance

• 300power orakel
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: juli 16, 2006, 20:54:36 »
Hur ser det ut för alla Pite/Lulebor här på forumet? Kommer nån av er att ta er ner till Lycksele nästa söndag och lufta pärlorna på Blackracet?
Förare TEAM EGON RACING