Verkar som att min vattenpump e paj, för det droppar från den och behållaren för kylarvätska var helt tom..
Ville bara fråga om någon kan ge mig tips på hur jag kollar om det verkligen e pumpen, och inte någon av sladdarna eller nån tätning som läcker.. hörde att man kunde starta motorn och se om det sprätter vatten ur pumpen då.. någon som har nåt annat förslag?
sen läste jag i en annan tråd här om en 360-ägare som hade köpt vattenpump på Biltema, men den passade visst inte.. jag har en 340 men det lär väl bli samma problem där. finns det nåt annat bra ställe att köpa på? eg skulle jag nog helst köpa på skroten av ekonomiska skäl, men är nog inte tillräckligt erfaren för att kunna avgöra om pumpen ifråga är bra.. några tips på hur man snabbkollar om en pump är bra på skroten?
och sist men inte minst... är det nån överdrivet vänlig själ här som har lust att posta en länk alt. ge en ingående beskrivning i hur man byter vattenpump och vad man ska tänka på (annars får jag väl försöka googla mig fram till ngt)?
går ju alltid att anlita en verkstad men låter ogärna någon annan röra min lilla bil! känns mer äkta att göra det själv... ni kanske förstår vad jag menar..

tack på förhand!
ps. bifogar en tragisk och antagligen helt onödig bild på vattenpölen under min motorhuv...