Har en 360 GLS från -85, med lite smärre elfel... Kupéfläkten har lagt av några gånger nu under vintern men efter ett tag (en månad eller så) kommer den igång igen...utan problem.. Det är inga knepiga ljud när den väl fungerar, utan den funkar perfekt.... Men nu har den lagt av igen, och jag hör klickljudet när jag växlar mellan 2a och 3e läget... Några tips? Nu har även i samma veva helljuset lagt av, eller ja.. Det går inte att "låsa" helljuset som vanligt utan det är på hela tiden på läge 2... Har ju kvar instruktionsboken, men det verkar inte som om kupéfläkten och helljuset går på samma...
Vad göra?
Hej och välkommen!
Angående helljuset:Antingen har den elektriska brytaren i spaken hängt sig eller så är det helljusreläet i sig som hängt sig/bränt fast så att det alltid är draget/på/heljus på.
Enklast för dig är nog att testa med ett annat relä.
Det metallklädda relät på bilden här är helljusrelät. Sitter i säkringsboxen som sitter i motorutrymmets bakre högra hörn (strax under vindrutan på passagerarsidan)

Angående fläkten:Det är nånting konstigt med dina fläktmotstånd eller bimetallstermostaten i lådan för fläktmotstånden.
Så här ser lådan ut:

Fläktmotstånden sitter inne i den samma svarta lådan i som fläkten sitter i, fläktmotstånden kyls av fläkten, och så är det en typ av bimetalltermostat vid motstånden som ska bryta strömmen ifall motstånden blir för varma, när denna komponent var trasig för mig var fläkten död i alla lägen.
Enklast för dig är att byta hela denna lådan. Dock har jag och flera med mig lagat dålig kontakt mellan kontaktytor inne i lådan med hjälp av lödning.
Lycka till, fråga på och glöm inte att ge oss feedback hur felsökningen fortskrider/avslutas