Författare Ämne: lavt ladetryck...  (läst 6907 gånger)

Vovlo360Gl T

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 31
    • Visa profil
lavt ladetryck...
« skrivet: augusti 14, 2006, 17:37:54 »
hej, jeg har montert turbo og jeg ladet først 0.2 bar, så stilte jeg akulator staget, og da gikk trykket opp til 0.4-0.45.. litt ustabilt. men nå¨har jeg bare 0.5 cm igjen å skru på akulator staget og jeg skulle da tro at trykket burde vært høyere enn 0.45 da? så vidt jeg kan skjønne kan jeg aldri kunne lade noe særlig mer enn 0.6 eller noe? og da er vel spjeldet stengt?

jeg har sjekket etter lekasjer i slanger osv, fant en liten en men trykket forandret seg ikke. HJELP-

gidder ikke kjøre på 0.4 bar:-P

noen som har noen ideer til hva det kan være?

takker for svar!

Vovlo360Gl T

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
Re:lavt ladetryck...
« Svar #1 skrivet: augusti 14, 2006, 22:58:26 »
jeg stilte det helt opp, nå lader den 0.5 bar. hvorfor vil den ikke mer?

Gulbrandsen_Racing

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
« Svar #2 skrivet: augusti 14, 2006, 23:12:05 »
Du kan kjøpe en turbotrykksjusterer (dårlig på å finne riktig ord om dagen :P ) eller du kan strupe slangen inn på wastegate'n..

"Pysventil" heter det på svensk.. http://kimmit-sport.com/e-shop/product_info.php/products_id/220

Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F

hasse66

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 573
  • livet börjar vid 120
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: augusti 15, 2006, 06:56:01 »
om du har en löstagbar klocka så lossa staget  sedan muttrarna till klockan   lägg 2 brickor bakom  sätt tillbaka klockan mot huset   skruva dit muttrarna sen har du ca 0,7 i laddtryck om du har brickor på ca 1,2 mm styck  

lycka till
360 turbo forever

Vovlo360Gl T

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: augusti 15, 2006, 11:52:10 »
ok, jeg trodde man kunne stille helt opp på det staget jeg? men hvorfor hjelper slik en pysventil til å stille opp trykket? må jeg stenge WG da? men er ikke WG stengt når jeg har skrudd staget helt inn da?

hvordan skal det monteres?

hvordan skal jeg strupe slangen til WG'en? hvlken slange? skal den bare tettes igjen? bilder? eller forklar godt:-P

tusen takk! supert forum!

edit: så hvordan det skulle monteres på kimmit sport siden, men er det sikkert at dette er det som er problemet? andre som har opplevd det? trodde man kunne justere alt på turboen jeg...
« Senast ändrad: augusti 15, 2006, 11:54:52 av Vovlo360Gl T »

Gulbrandsen_Racing

• 300power orakel
    • Visa profil
    • JRRacing
« Svar #5 skrivet: augusti 15, 2006, 22:26:36 »
nja, kan nok justere mye.. slik som hasse66 sa, f.eks..

Men du kan bruke sånn "pysventil", og den skal monteres inn på den slangen mellom turboen og wastegaten, den pysventilen har en mindre åpning enn det som er orginalt, (den er seff justerbar) og mindre åpning det er, mer lader turboen. Fordi det må mer trykk til for å stenge WG'en.
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F

Vovlo360Gl T

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: september 06, 2006, 14:39:39 »
jeg så koblingskjemaet for pysventilen, jeg har den fra kimmitsport hjemme og den skal monteres, men jeg skjønner ikke helt.

"kitet" består av selve regulatoren som skal sitte inne i bilen denne har to nippler.( den man skrur på), og den lille firkanten som jeg regner med er selve ventilen. og alt dette skal kobles mellom slangen fra turbo til WG. den lille firkantede klossen(ventilen..?) har tre nippler, to som er på størrelsen med slangene, og en liten.

jeg kan ikke skjønne hvordan dette virker, og hvorfor det fulgte med så kort slange. det er ikke snakk om at den rekker frem og tilbake til motorrommet, slik som jeg innbiller meg at det skal kobles.

kan noen vær så snill å tegne et lite skjema, hvis alt dette skal stå "mellom turboen og wg'en, skal hvilken rekkefølge skal det stå, er jo bare to alternativer; først den lille firkanten, så regulatoren, så inn på WG, eller først regulatoren så ventilen så inn på WG.

er kanskje bare jeg som er dum her men....

håper på hjelp!

Gulbrandsen_Racing

• 300power orakel
    • Visa profil
    • JRRacing
« Svar #7 skrivet: september 07, 2006, 19:34:44 »
hm. Det har jeg lurt på selv også.. du kan ikke droppe den som skal sitte i coupe'en da?
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F

Vovlo360Gl T

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: september 08, 2006, 09:59:15 »
fant ut av dette i går, funker som bare det, litt ustabilt ladetrykk, men greit på fullt:-P hehe... så noe helt nøyaktige greier vil jeg ikke si at dette var, men regulere greit mellom 0.5 og 1 bar. jeg droppa ut den lille klossen med tre nippler på.

jeg kjøpte nye slanger på statoil, 4mm( du trenger ca 2,5 m totalt) jeg satt den ene fra turboen og inn i den greia med justeringshjulet på, og en fra WG aktuatoren og inn i den samme greia med justeringshjulet på.
når man vrir på hjulet stenger/åpner man for luften som vil resultere i at ladetrykket blir høyere/lavere.

edit: boostcontrolleren er montert i coupeen, derfor de lange slangene. deilig å kunne justere trykket. prøvde meg litt frem i går og begynner virkelig å flytte seg på 1 bar. hehe.
« Senast ändrad: september 08, 2006, 10:00:28 av Vovlo360Gl T »

Gulbrandsen_Racing

• 300power orakel
    • Visa profil
    • JRRacing
« Svar #9 skrivet: september 08, 2006, 13:47:36 »
Det kan jo hende at du får så ustabilt ladetrykk, fordi du har de slangene i så lange strekk.

Hva har du gjort med motoren forresten? bare klint på turbo rett på K-motoren ?
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F

Vovlo360Gl T

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: september 08, 2006, 23:13:33 »
med selve motoren er det ikke gjort stort, bare byttet toppakning. resten er turbo, gasser, innsug, frontmontert IC, samco slanger..

men regner med at du tenkte smidde stempler osv, der er svaret nei, alt er originalt, ser ut til å funke kanon det.. har kjørt 130 mil med det nå. ( på alt mellom 0.2- 1 bar)

Performance

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: september 10, 2006, 00:07:08 »
Om du fortfarande har problem med lite skenande laddtryck tycker jag du ska prova att sätta pysventilen i motorrummet istället. Långa slangar och pysventiler är ingen jättebra kombination.
Förare TEAM EGON RACING