Författare Ämne: Clutch/Koppling  (läst 4545 gånger)

Elvin

• JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 50
    • Visa profil
Clutch/Koppling
« skrivet: oktober 23, 2006, 22:10:51 »
Hvor får jeg kjøpt et clutch bytte kit med trykkplate og lamell? Min gamle er helt skrap nå. :P

Haak

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 907
    • Visa profil
Re:Clutch/Koppling
« Svar #1 skrivet: oktober 24, 2006, 00:17:52 »
Hvor får jeg kjøpt et clutch bytte kit med trykkplate og lamell? Min gamle er helt skrap nå. :P

Volvo, mekonomen og torshov. De ligger jo alle i ski ;)

Jeg husker desverre ikke prisene fra jeg sjekket det.

Dan.P

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 318
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: oktober 28, 2006, 01:10:31 »
Köp inte en Koppling från Mekonomen eller någon annan bilfirma annan än Volvo.
Det finns en orsak varför tex Mekonomen är 800:- billigare än Volvo.

Så mitt råd är att köpa Volvo original koppling.

Performance

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: oktober 29, 2006, 21:38:16 »

Varför inte? Sachs är ju fortfarande Sachs oavsett i vilken kartong det kommer i. Har monterat ett par Mekonomen kopplingar och jag tycker dom funkar bra. Men det kanske är ojämn kvalité så jag har haft tur och du otur?
Förare TEAM EGON RACING

Dan.P

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 318
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: november 04, 2006, 00:35:18 »

Varför inte? Sachs är ju fortfarande Sachs oavsett i vilken kartong det kommer i. Har monterat ett par Mekonomen kopplingar och jag tycker dom funkar bra. Men det kanske är ojämn kvalité så jag har haft tur och du otur?

Jo visst står det Sachs på både Volvo och Mekonomens kopplingar till 300an...MEN jämför SLITYTAN(dvs lammellen) och TRYCKET mot SVÄNGHJULET mellan de två så förstår du varför Mekonomens Sachs kopplingar är billigare.

Ett exempel är Vovos originalkoppling till 480Turbon(som är allt annat än vad en 300 kan bli) tål högre effekt än Sachs "original" koppling o deras racekoppling......ändå står det Sachs på Volvos original o piratdelen.

Performance

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: november 04, 2006, 11:29:17 »

Jo visst står det Sachs på både Volvo och Mekonomens kopplingar till 300an...MEN jämför SLITYTAN(dvs lammellen) och TRYCKET mot SVÄNGHJULET mellan de två så förstår du varför Mekonomens Sachs kopplingar är billigare.

Ett exempel är Vovos originalkoppling till 480Turbon(som är allt annat än vad en 300 kan bli) tål högre effekt än Sachs "original" koppling o deras racekoppling......ändå står det Sachs på Volvos original o piratdelen.

Borde ju bara vara att jämföra Sachs numret, är det samma så är kopplingarna identiska. Låter ju lite konstigt att t.ex. Mekonomen anser att man klarar sig med en klenare koppling och därför gör egna satser med mjukare tryckplattor och sämre lameller.
Förare TEAM EGON RACING