Författare Ämne: Tips sökes!  (läst 1827 gånger)

Ulph

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 579
  • En gång 360, alltid 360.
    • Visa profil
Tips sökes!
« skrivet: november 10, 2006, 04:22:02 »
Det går en 360 GLT med allt lyx här i trakterna, och ägaren är en gubbe på 70+ som åker på söndags turer bara.

Har försökt att övertala han ett par gånger att sälja den till mig, men han vägrar.
Så nu vänder jag mig till er, har ni något tips på hur man ska få en människa villig att sälja sin bil?

1. Volvo 360 GLS -84, B19A (Skrotad)
2. Volvo 360 GL -89, B200F  (Såld)
3. Volvo 340 DL -86, B14E (Skrotad)

loffe

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:Tips sökes!
« Svar #1 skrivet: november 10, 2006, 09:20:08 »
hehe, du har verkligen fastnat för denna modellen. :)

Varför köpa den av han, övertala han om att skriva in dig i hans testamente och sen vänta på att han gå och dör. Jag menar 77år då är det väl ändå inte så länge kvar. (jag vet, jag är lite elak av mig)

Ett annat sätt om du nu måste köpa den är väl att lura han att tro han är senil så ha n inte törs köra mera. Typ flytta på saker hemma hos han, gömma undan saker. Sen då han slutat fara på sina turer kommer du är med ditt fina tal "ojojoj, vilken synd att denna underbara pärla inte längre rullar på svenska vägarna, utan hålls instängd och undangömd för allmän beskådning osv.."

Ulph

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 579
  • En gång 360, alltid 360.
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: november 10, 2006, 14:46:08 »
Jag har sagt det förr, och säger det igen. Att fastna för 340/360 är en sjukdom  8)
Sen är det ju extra kul när precis allt som gick att välja finns på bilen, extraljus, färddator, skinn, värsting stereo, taklucka, centrallås, elhissar, ja precis allt.

Även om Gubben skulle gå i maskin snart så finns det ett kryx, jag är inte släkt med han.
Så testament biten är nog bara att glömma.
Fick kontakt med Gubben igenom jobbet, då han är anhörig till en av dom boende.
Han har tydligen jobbat på Volvo en gång i tiden, så han säger att han är enda ägaren av bilen.

Gissar att man får ligga på lur och vänta.
Själva bilen i sig skiter jag i, det är allt extra krims jag är ute efter.
1. Volvo 360 GLS -84, B19A (Skrotad)
2. Volvo 360 GL -89, B200F  (Såld)
3. Volvo 340 DL -86, B14E (Skrotad)

blojmonster

• JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 58
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: december 02, 2006, 03:33:30 »
god vilja och vaselin :D
life starts when RPM hits red