Författare Ämne: Svetsa diff på 340  (läst 2694 gånger)

Tolanen

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
Svetsa diff på 340
« skrivet: december 02, 2006, 01:38:57 »
Tja.

För att svetsa diffen på en 340 DL -85. Måste man ta isär nåt eller ere som på gamla volvos å bara ta bort en kåpa och sen kräma på med svets?

Sen undrar ja Exakt vad behövs för att få ner en b230 i en 340..billigast möjligt.
« Senast ändrad: december 02, 2006, 01:41:41 av Tolanen »

blojmonster

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 58
    • Visa profil
Re:Svetsa diff på 340
« Svar #1 skrivet: december 02, 2006, 03:19:28 »
Kolla Performance projekttråd, eller i motorkonvertering för byta till b230, vad som krävs för diffen har jag ingen aning om, funderar över det själv :P
life starts when RPM hits red

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:Svetsa diff på 340
« Svar #2 skrivet: december 03, 2006, 20:38:38 »
Tja.

För att svetsa diffen på en 340 DL -85. Måste man ta isär nåt eller ere som på gamla volvos å bara ta bort en kåpa och sen kräma på med svets?

Sen undrar ja Exakt vad behövs för att få ner en b230 i en 340..billigast möjligt.

Står på ett antal ställen här i forumet men vi tar det en gång till, bort med kåpan/locket, rengör med t.ex. Bräkleen, svetsa, på med locket, fyll olja. Klart!

Ang. motorbytet så beror på det vilka grejer du hade tänkt använda mer än ett B230 block. Sprut? Tändning? Överladdning? Osv...
Förare TEAM EGON RACING

Flowman

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 66
    • Visa profil
Re:Svetsa diff på 340
« Svar #3 skrivet: december 19, 2006, 03:07:15 »
Jag tömmer ut oljan, och rengör där jag ska svetsa...tycker det är bra att ha kvar oljan på de andra ställena, lopporna fäster inte lika lätt.

Glöm inte att hålla temperaturen nere på lagerna bara!