Författare Ämne: Snälla Hjälp! Oljud  (läst 3171 gånger)

Wind_Star

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 13
    • Visa profil
    • Min sida!
Snälla Hjälp! Oljud
« skrivet: januari 21, 2007, 15:57:37 »
Tänkte höra efter tips om vad det kan vara som låter... Drog loss en kompis imorse från en snödriva, så jag fick rycka lite, inget överdrivet. Och nu efter det låter det i vä-bak när man lägger tyngd på, typ man svänger åt höger.
Det liksom "duck duck duck" i samband med hur fort man åker, om någon förstår vad jag menar. Kan det vara något som gått sönder när jag ryckte loss min kompis? Satte ju linan i öglan bak... så tycker inte det borde ha något samband

Väldigt tacksam för svar!
9200mil på mätaren.:)!

Wind_Star

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 13
    • Visa profil
    • Min sida!
Re:Snälla Hjälp! Oljud
« Svar #1 skrivet: januari 22, 2007, 20:27:06 »
Är det ingen som vet??? Kan det vara drivknutar eller något sånt????
9200mil på mätaren.:)!

Bergvik

• Global Moderator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2598
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: januari 22, 2007, 21:55:45 »
Det kan ju kanske vara nån drivaxel som börjar ge upp..
Kolla damaskerna på dom och se så att dom är hela..  ::)

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #3 skrivet: januari 30, 2007, 23:30:48 »
Tänkte höra efter tips om vad det kan vara som låter... Drog loss en kompis imorse från en snödriva, så jag fick rycka lite, inget överdrivet. Och nu efter det låter det i vä-bak när man lägger tyngd på, typ man svänger åt höger.
Det liksom "duck duck duck" i samband med hur fort man åker, om någon förstår vad jag menar. Kan det vara något som gått sönder när jag ryckte loss min kompis? Satte ju linan i öglan bak... så tycker inte det borde ha något samband

Väldigt tacksam för svar!

Det låter som när min drivknut sa upp sig pga trasig damask i för många mil (uppåt 1000 mil)

Låter det mer/mindre när du gasar/motorbromsar utan att svänga? Har för mig att min gjorde det, särskillt vid motorbroms. Fast min trasiga var på höger sida om det inverkar.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.