Författare Ämne: dashbordet  (läst 4142 gånger)

V-Man

• Medlem
  • Antal inlägg: 172
    • Visa profil
dashbordet
« skrivet: februari 07, 2007, 20:08:05 »
noen som  kan fortelle hvor dashen henger fast etter å ha løsnet begge skruene på hver side, løsnet 2 skruer som holder den nede til tunnellen og koblet ut elektronikk og luftekanalene? den sitter fast i overkant under frontruta en plass men ser ingen skruer?

85 mod 5dørs 200k osv
« Senast ändrad: februari 08, 2007, 00:02:23 av V-Man »
V.W.L.

kullke

• Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2135
    • Visa profil
Re:dashbordet
« Svar #1 skrivet: februari 08, 2007, 22:51:11 »
noen som  kan fortelle hvor dashen henger fast etter å ha løsnet begge skruene på hver side, løsnet 2 skruer som holder den nede til tunnellen og koblet ut elektronikk og luftekanalene? den sitter fast i overkant under frontruta en plass men ser ingen skruer?

85 mod 5dørs 200k osv

Dashen? Jag antar att det är hela instrumentbrädan du ska ha bort då eller?
Jag har bytt till nya instrumentbrädan i en -81a och en -82a för längesen men jag ska försöka minnas och hjälpa dej.
Den är fast med fyra skruvar uppe vid vindrutan, men du ser eller kommer inte åt dessa skruvar nu så därför kan du inte ta allt i ett stycke.
När du tar bort instrumentbrädan lyfter du först ur allt utom den svarta delen i mitten (panelen med värmereglage,stereo,askopp,klocka osv) den blir kvar i bilen.
Så du måste först få loss hela instrumentbrädan från den delen nu, om jag inte minns fel är det två skruvar nerifrån på mitten (nedanför askoppen).
När du lossat dessa (+eventuella skruvar som jag glömt) ska hela instrbrädan gå att lyfta ur.
När du gjort det ser du de fyra skruvarna som håller den mittersta panelen uppe vid vindrutan.
Bilar med gammla instrumentbrädan saknar hål för dessa skruvar så då måste man borra om man ska byta till nyare instrbräda.
Ska du ha ut värmepaketet också så är det fyra skruvar från motorrummssidan innanför fläkthuset.
Lycka till!!

V-Man

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: februari 10, 2007, 14:16:41 »
hmm ja instrumentbrädan ja. men det ordnet seg, hadde oversett 2 skruer som holdt den fast til "noe" bak. så da er bilen så godt som tom innvendig, dvs klar til å slipes ned/fikse rust/males innvendig/monteres sammen igjen. så blir det utsiden sin tur ;)
V.W.L.

Aterfallet

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
« Svar #3 skrivet: februari 10, 2007, 16:27:04 »
Vad ska du göra med bilen? Det skulle vara kul att läsa om det, kanske i en egen projekttråd? :)
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt

V-Man

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: februari 20, 2007, 01:41:49 »
har funnet ut at hvis jeg skal bruke tid/penger på motor/trim på bilen skal jeg få den så å si rustfri først;) siden den første 360n min ruster vekk nå, og jeg har muligheten til å ha den nye inne i garasje og mekke :) har en prosjekt tråd (som ikke har vært så utrolig aktiv i det siste) "V-Man's 360". skal prøve å få oppdatert den litt oftere og få litt framgang i prosjektet
« Senast ändrad: februari 20, 2007, 01:43:10 av V-Man »
V.W.L.

Aterfallet

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
« Svar #5 skrivet: februari 20, 2007, 03:35:12 »
Klokt att börja i rätt ände :)
Ska kolla in tråden. Hoppas på fler uppdateringar framöver. Alltid kul att se vad andra gör med sina 300:or.
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt