Författare Ämne: volvo b23e  (läst 4286 gånger)

jocke

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
volvo b23e
« skrivet: maj 05, 2007, 14:15:26 »
hallo .

nu e det så att jag itne äger en volvo av 300 serien utan en gammal amazonjävel jag stoppat i en b23e motor med kjet och en d kam

somliga här verkar ha en del värdefull kunskap i ämnet

och jag har följande frågor:

toppen jag har är en med gjutningsnummer 160 från år 74..

skiljer den sig i protar etc från ex: en 405 ???

finns det någon mening att montera extractor och vassare kam med k-jet eller ska man kasta sistnämda i kontainern ???

vill ha lite mera sprutt i faskapet utan att det kostar skjortan, det är ju trotts allt en bruksbil...

mvh jocke
it´s better to burn out than fade away

loffe

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
SV: volvo b23e
« Svar #1 skrivet: maj 29, 2007, 21:38:55 »
som jag fattat det så ska kjeten klara upp till 150hp sen tar det stopp. Men perosnligen ska jag då prova att montera turbo å¨motor med kjet och se vad som händer. har så ont om tid numera bara.

Bekkis

• Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2584
  • Bakhjulsdrift
    • Visa profil
    • Garaget
« Svar #2 skrivet: maj 30, 2007, 10:57:00 »
jävla fräsig amazon du har måste jag säga lägg in den på davids nya sida  sleeper.se
Bra, bättre, bredast

Performance

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: juni 16, 2007, 01:12:33 »
hallo .

nu e det så att jag itne äger en volvo av 300 serien utan en gammal amazonjävel jag stoppat i en b23e motor med kjet och en d kam

somliga här verkar ha en del värdefull kunskap i ämnet

och jag har följande frågor:

toppen jag har är en med gjutningsnummer 160 från år 74..

skiljer den sig i protar etc från ex: en 405 ???

finns det någon mening att montera extractor och vassare kam med k-jet eller ska man kasta sistnämda i kontainern ???

vill ha lite mera sprutt i faskapet utan att det kostar skjortan, det är ju trotts allt en bruksbil...

mvh jocke

Ja, den skiljer sig från 405/531, men den går att plocka ut en del effekt ur ändå med rätt portning. Kan inte svara på exakt hur långt ditt K-jet räcker men antingen ett mappbart sprut eller förknasare vore nog idé att skaffa, helst sprut då du får bättre bränsleförbrukning och det har viss betydelse en bruksbil  ;)
Förare TEAM EGON RACING