dåså...
Mina reaktionsstag fick sig lite blå lack och ett par lager klarlack.. är nu monterade. Fick även hem mina nya spridare och även dessa är monterade..kan någon gissa vad det är för några?? =)
var sedan och shoppade lite delar, bla. 3" avgassystem.. 2st Elfläktar, bromsrör, kopplingar, vattentempgivare osv.. allt detta är nu monterat och ihopbyggt (bilderna får tala för sig själva)
har även tiggat ihop den nya downpipen, gjort ett stabiliseringsstag för motorn (monterat med en motorkudde i chassiet för att motorn inte ska vrida sig). Har byggt ihop Lmm och luftfiltret och allt vad det innebär med fästen osv. Samt att jag lackerat spolarvätskebehållaren och monterat den där batteriet förut satt..
när jag sedan hade monterat ihop kopplingen märkte jag att den var som att trampa igenom en betongvägg... så fick förlänga kopplingspedalen för att försöka göra den lättare.. men det hjälpte dock för lite =/.. får kolla på möjligheten till hydraliskkoppling senare...

och till sist så fick de främre reaktionsstaget sig en renovering och lite färg..
de var väl allt arbete efter helgen

motorn e nu "klar" för uppstart men finns lite kringprylar som måste fixas.. ni får nöja er med en färdig motorbild

tjipp!