Författare Ämne: Centrallås  (läst 3076 gånger)

Tysken

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 28
    • Visa profil
Centrallås
« skrivet: juni 19, 2007, 10:40:00 »
Mitt C-lås fungerar inte på bakdörrarna...kompisen sa att det fanns en variant med c-lås som bara gick på framdörrarna (har en 4 drs)...fast, jag såg att det gick kablar till bakdörrarna, framdörrarnas c-lås-funktion är klanderfritt. Dags för lite felsökning...min fråga är: var sitter styrenheten till c-låset, har ngn annan haft det här felet? tacksam för tips...

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Centrallås
« Svar #1 skrivet: juni 19, 2007, 22:07:50 »
Mitt C-lås fungerar inte på bakdörrarna...kompisen sa att det fanns en variant med c-lås som bara gick på framdörrarna (har en 4 drs)...fast, jag såg att det gick kablar till bakdörrarna, framdörrarnas c-lås-funktion är klanderfritt. Dags för lite felsökning...min fråga är: var sitter styrenheten till c-låset, har ngn annan haft det här felet? tacksam för tips...
Jag bara gissar nu men sitter inte "styrenheten" i förardörren och sen är det motorer i övriga tre dörrar?
Och styrenhet är väl egentligen bara ett par kontakter i förardörrslåset som säger öppna eller stäng till övriga dörrar!?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Tysken

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 28
    • Visa profil
SV: Centrallås
« Svar #2 skrivet: juni 19, 2007, 22:13:42 »
Citera
Jag bara gissar nu men sitter inte "styrenheten" i förardörren och sen är det motorer i övriga tre dörrar?
Och styrenhet är väl egentligen bara ett par kontakter i förardörrslåset som säger öppna eller stäng till övriga dörrar!?

jag har faktiskt ingen som helst aning...ska plocka av dörrklädseln på bakdörrarna imorrn efter jobbet...förmodligen ngn kabel som gått av eller så...men jag kollar och rapporterar vidare...
« Senast ändrad: juni 19, 2007, 22:22:28 av FREJ »

Tysken

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 28
    • Visa profil
SV: Centrallås
« Svar #3 skrivet: juni 22, 2007, 13:28:10 »
Nu har jag hittat felet, det har trängt in fukt i båda c-låsmotorerna och allt är sönderrostat inuti...alltså...nu börjar jakten på två nya motorer...