Hej!
Har en del frågor som kanske var för sig skulle passa under en annan rubrik än Teknik men det blir jobbigt att göra en tråd för varje fråga.

Jag och några polare tänkte åka på en långfärd med 360'n (300 mil+) till olika festivaler och jag undrar vad man kanske bör tänka på innan man ger sig iväg? Ta med sig några reservdelar? Vilka?
Jag servar bilen med filter, olja, tändstift osv. innan vi far... spänner fläktrem och kollar kamremmen iaf. Ska bli kul och se ifall den håller

Kanske bör ta med någon kylarslang eller tejp också ifall något sånt skulle fara.
Jag har en klonkande/glapp i bakvagnen då jag släpper kopplingen lite fort. Jag läste i någons tråd att det kunde vara växellådan det är fel på, Det smäller till ganska rejält i bakre delen av bilen. Antar att det är någonting som är glappt, någon bussning eller så? Någon som vet på rak arm?
Jag tror inte det är i växellådan.
Sen får jag även kortslutning direkt jag vill använda cigarettuttaget, och jag är inte särskilt el-kunnig... någon jordning som är borta?
Bilen startar inte heller ifall jag har på läge 2 på lysena. Fast det kvittar ju... men ändå störande

Tusen tack för eventuella svar!!!
(Jag har försökt söka på svaren så gott det går, men ang. glappet så har jag läst olika svar)