Författare Ämne: Soppa eller tänd-problem?  (läst 4039 gånger)

Carman

• Gäst
Soppa eller tänd-problem?
« skrivet: juni 28, 2004, 00:09:28 »
Hej. Nån som vet var fan styrboxen sitter på 360?. Kanske nån som vet va de e för fel. Bilen startar hur bra som helst när den e kall. ibland går den hur bra som helst sen kan den bara börja gå skit o svart-ryka så dör den. Detta sker när den blir varm. Men ibland går den skitbra o ibland inte alls. de e insprutning på den. nån som vet?? Har bytt luftmasse-mätare, Lanmbdasond & kallstarts-ventil men den e fortfarande likadan. Tack på förhand /Carman

Mefistofeles

• Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2850
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
Re:Soppa eller tänd-problem?
« Svar #1 skrivet: juni 28, 2004, 08:18:13 »
ECU sitter bakom mitt konsollen:

Drar den olja? Måste du fylla på med kylarvatten ofta?
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

Carman

• Gäst
« Svar #2 skrivet: juni 28, 2004, 09:33:55 »
Nej den drar varken olja eller vatten.

Nemesis

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1019
    • Visa profil
    • Min blogg
« Svar #3 skrivet: juni 28, 2004, 10:26:11 »
Kan vara temp sensor i blocket. Om boxen tror att det är kallt fetar den på rätt mycket, skulle kunna förklara svartrykning.

När den stannat, kolla tändstiften är dom blöta får den för mycket soppa...
/Peter Olesen
"Hastigheten är inte allt. Det är tiden till laglig hastighet som är intressant"

Carman

• Gäst
« Svar #4 skrivet: juni 28, 2004, 12:08:48 »
Bytt den också=(. Börjar bli galen på bilen. Så satans knepigt. i bland kan den gå skit bra en hel dag o ibland går den bara ett par minuter. Sen bara stendör den.

Nemesis

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1019
    • Visa profil
    • Min blogg
« Svar #5 skrivet: juni 28, 2004, 12:32:56 »
LÅter som glapp i nån kabel. Trasiga sensorer mm bruka inte bli hela utan vidare.

Har du kollat tändstiften nån gång bilen har stannat?
Om dom är torra kan det ju bero på att bilen inte får soppa, gammalt soppa filter eller lik...
/Peter Olesen
"Hastigheten är inte allt. Det är tiden till laglig hastighet som är intressant"

N.E.A

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 21
    • Visa profil
    • Searing I
« Svar #6 skrivet: juli 14, 2004, 14:00:27 »
Vet inte om 360in har en sådan i den bemärkelse jag tänker.. Men Bränsle trycks regulatorn kan orsaka dessa problem om den e kass...

Hadde detta problem på min förra bil och jag böt fan allt tills jag blev rekomenderad att byta den och då blev allt bra..  fast det va ioförsig på en audi 100a

Annars så är ett tipps at kolla om du har en bränd tändspole eller glapp på kabeln till tändspolen ?
Hadde detta fel på min första bil och då betedde sig bilen som så att den gick hur fint som helst tills man kört ett tag och så blev den totalt orkes lös och till sist dog den.

Väntade nån min och så startade den oftast men inte jämt  och så gick den ett tag till eller så fick man stå längre
MVH / adde

Volvo 340. Vinter bilen av vinter bilar..
Fullt ös medvetslös!!  MVH / adde