Författare Ämne: Dead or alive!  (läst 13491 gånger)

enok

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 27
    • Visa profil
Dead or alive!
« skrivet: juli 16, 2007, 23:27:32 »
---------- WANTED!----------

Dom råttorna som
     vandaliserade och
  plundrade min 360 på
glasfiberstolar, ratten och
          extralysen.

Kan levereras hos polisen
i Tyresö alternativt grus-
         gropen i Älta

>:(
---------------------------------

Helt galet, några snorungar som riktat in sig på min stackars Volvo.
Först batteriet och ett försök att ta X-lysena.
Sedan stolar och lysena.
Och nu ratten, hur skall jag nu flytta bilen nånstans där jag kan helsvetsa fast allt som sitter löst i bilen.

Inte nog med det så försökte sig någon pundare på något med bruksbilen förra veckan oxå, snodde muttrarna och rykte loss hjulet (sketna original mitsu alusar) utan att palla upp den och sabbade skärmkanten i processen!
Innan han lämnade fälgen på backen brevid bilen så la han en gammal mutter, som han tydligen hade liggandes i fickan, i mutterhålet på fälgen och smetade in hela bakflygeln i lera.
Tror det var denna kille: http://video.google.com/videoplay?docid=-5708801527448985028&hl=en

Har ni några fina tips för att slippa sån här skit, annat än dom fina orden polisen gav min kollega när han haft inbrott 3 ggr i meklokalen dom hade i fittja... "Flytta".

Mefistofeles

• Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2850
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
SV: Dead or alive!
« Svar #1 skrivet: juli 16, 2007, 23:54:19 »
Tråkigt när sånt händer bor själv i Haniden och haft tur än så länge. Ser nya sönderkörda bilar varje vecka och undrar alltid vart nöjet finns att sno en bil och sedan ta sönder den.
Men ett billigt larm brukat hålla ungdomar borta iallafall. Min farsa har köpt ett överfallslarm som man har i handväskor. Den har han monterat på insidan av bilen och krokar sedan fast rycksnöret i dörren innan han låser. Om någon öppnar dörren utan att kroka av snöret rycks sprinten ur larmet och det tjuter som bara fan. Billigt och effektivt och som har hindrat två plundringar vid det här laget.

Jag kör själv cittra och kan sänka bilen så ingen domkraft kommer under men det hjälper ju inte när de kränger av hjulen som den står. Har jag kompisar som bankar in cylindrar i plast i brunnarna som täcker muttrarna. Sedan har de reservhjul på tub när det händer olyckor och en borr när det är dags för vinterhjul.
Hört folk som använt vax och stearin och gjort samma sak sedan värmt fälgen när de ska byta till vinterdäck. Vet inte om det funkar, borde smälta bort vid hårda inbromsningar.

Mvh David

Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

Redhead85

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1345
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: juli 17, 2007, 00:17:40 »
nackskott brukar va effektivt. skicka räkningen på ammunition till famliljen.
360 Hybrid MKII

Bekkis

• Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2584
  • Bakhjulsdrift
    • Visa profil
    • Garaget
« Svar #3 skrivet: juli 17, 2007, 01:20:09 »
detta är tyvär sånt som man får leva med. Hadde själv inbrott i garaget i våras men dom tog bara en värktygslåda med lite smått i och en vinkelslip inga bildelar eller fälgar!!? min garage kompis blev däremot av med en minikross och verktyg för ca 4-5 000 så jag ska inte klaga.

har också haft inbrott i bilarna flera ggr nu sedan vi flyttat till lägenhet men det bästa botet är att inte ha något av värde i bilen och köra på plåtisar men vem vill det ::) väntar bara på att dom ska ge sig på v70:n :-\

vad säger ditt försäkringsbolag???
Bra, bättre, bredast

Munken

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 694
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: oktober 17, 2007, 21:04:02 »
ni verkar inte ha det lätt där nere :-\
men jag däremot har aldrig råkat ut för något inbrott :)
men jag bor ju i lilla hålan Leksand å om någon får nys om någon som gjort inbrott så löser man det lite vackert ::) å skipar rättvisa