Har en 5 dörrars, och jag är tvungen att plocka bort hatthyllan pga barnvagn.
Men nånstans måste man ju kunna få in större än 4" som jag har fram
Mvh Mathias
Gratulerar! Jag har en kille på 2 år.
Dock har jag "aldrig" kört barnvagn i min. Har en V70 som förstabil.
Men ändå har jag gjort så att min hatthylla snabbkopplas med snabbkontakter till högtalarna. Så det är inga problem att lyfta i och ur.
Dock menar du kanske att du vill ha fullgott ljud trots att barnvagnen är med och då förstår jag dilemmat.
I framdörrarna har jag monterat 5.25" högtalare. Det går om man vågar skära lite i original dörrsidor. Och kör med ej vinklad montering alternativt bygger vinklade lådor som rymmer större element.
I bakdörrarna vet jag inte hur det är med plats..
Lycka till och visa gärna med bilder hur du löser det där bak.
Grattis till dig med då

Jag har en flicka på 2,5år som jag e plastfarsa till sen en nykommen liten dotter som är 2,5 vecka.
Snabbkoppling är ju iofs det lättaste alternativet, men då kan det bli problem när man ska ha ner hatthyllan i bagaget. Eftersom jag lägger hatthyllan ner och lägger vagnen på.
Men problem är till för att lösas

.
Men i instruktionsboken så står det " Bilens interiör har utformats så att det är lätt att montera volvos högtalare i olika lägen, tex i panelerna vid fotpedealerna, bakre dörrar, bakre pelare /3-5 dörrars) och bagagehyllan (sedan)". Då måste jag ju kunna montera i bakre dörrar, bakre pelare /3-5 dörrars) och bagagehyllan (sedan)

Hatthyllan vet jag redan men bakre pelaren vete tusan hur ja ska få dit några högtalare haha.
Men jag tror det blir till skroten och hitta en gammal hatthylla som man kan såga lite i och skruva dit en masonitskiva under eller nått för bättre fäste.
Ser på dina bilder men 5,25 orna, det är ju en lösning men då blir det problem men fönstervevarna.
Sen vill jag igentligen inte byta ut mina 4" för jag har ju nyss köpt dem hahaha..
Tack för dina svar och tips, jag återkommer med en lösning samt bilder..
Mvh Mathias