Författare Ämne: Atv trimming  (läst 6487 gånger)

V-Man

• Medlem
  • Antal inlägg: 172
    • Visa profil
Atv trimming
« skrivet: augusti 22, 2007, 22:31:47 »
da har jeg kjøpt meg atv. måtte bli en på kun 100cc pga av prisene i norge. blir fort dyrt med registrert atv på veien her. men det er 2-takts motor og den må jo kunne trimmes litt..? trenger litt tips hvis noen har peiling på mopedtrimming. hvilken forgasser burde jeg bytte til foreksempel? noe fra en 125cc sykkel? noen som har noe brukt kanskje? uansett: tar imot alle komentarer og tips med glede! (finnes det no turbo til 100cc?  ;))
V.W.L.

V-Man

• Medlem
    • Visa profil
SV: Atv trimming
« Svar #1 skrivet: augusti 28, 2007, 11:24:24 »
jaja da var atv'n kjøpt, samme dag som jeg kjøpte den gikk eksosrøret sund =P.. men sveiser det idag
V.W.L.

Mefistofeles

• Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2850
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
« Svar #2 skrivet: augusti 28, 2007, 12:56:26 »
Kolla med dessa killar:

http://www.mc-xpress.com/
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

loffe

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: augusti 28, 2007, 14:08:27 »
Kolla med dessa killar:

http://www.mc-xpress.com/

jo precis hur med pitepojkarna ;)
dom är faktist bra att ha att göra med.

V-Man

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: september 03, 2007, 00:21:32 »
hmm har lest meg litt inn i 2-takts motorer nå, og har skjønt at det må nesten være ventiler som slipper ut eksosen hvis det skal gå med turbo/kompressor.. hvis ikke blåser turboen/kompressoren bensin og luft rett gjennom sylinderen når eksosporten i stempelet åpner. peugeot har nettopp kommet med en 125cc scooter med kompressor, men den motoren har eksos ventil tror jeg. Men se på dette: http://www.youtube.com/watch?v=GGXcM9evUpo           er det ikke en 2takter?
V.W.L.

Performance

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: september 07, 2007, 19:46:08 »
Funkar hyffsat att överladda 2taktare med turbo eller kompressor.
Största problemet i ditt fall torde vara att du drabbas av surge problem eftersom de flesta turboaggregat inte mår så bra av att lämna högt tryck och lågt flöde.
Principiellt sett så är det inget större problem med att färskgaserna trycks ut i pipan av laddtrycket eftersom alla tvåtakare gör så mer eller mindre, problemet är snarast att det kommer bli kinkigt med avgasmottrycket du får av en turbo och därför kommer det bli svårt att få till en väl fungerande pipa.
Så jag skulle nog hellre köra med kompressor än turbo tror jag.

Men frågan är hur seriöst du tänker trimma? Går säkert att plocka ut ordentligt med effekt ur den där motorn, men körbarheten kommer garanterat bli lidande.
Vad sitter det för grejer i motorn nu? Generellt sett så fungerar det bra att slipa in en extra överströmmskanal i cylinderloppet ovanför insugsporten, en s.k. booster-port. Men på vassare motorer finns det sällan plats för det och man får jobba med dom befintliga istället.
Förare TEAM EGON RACING

V-Man

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: september 18, 2007, 21:16:19 »
æsj blir ikke så mye trimming på atv'en, for den går ikke..
jeg kjørte hjem fra skolen en dag, og den virket helt fint, men så døde den bare ut?
trenger tips for å få fikset den =( vil ikke betale verksted for å gjøre noe..

så her er saken:
motoren går ikke. det kommer gnist fra tennpluggen, og det kommer bensin til sylinderen (tennpluggen blir våt) kan det være noe annet enn kompresjonen? det er jo en enkel 2-takts motor så det kan jo ikke være sååå mye forskjellig?..
men er det ikke litt uvanlig at motoren skal virke helt ok, og 1 minutt etterpå har den ikke nok kompresjon til å antenne bensinen?? det ble ikke dårligere å dårligere effekt engang, den bare døde ut plutselig... batteriet er dårlig, men det tenner på pluggen og pluggen er ny. kan ikke ha noe med det å gjøre vell? ettersom det tenner? .............. er det noe jeg overser eller?
V.W.L.

Roffen

• Medlem
  • Antal inlägg: 121
  • 360 GLST -84
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: september 21, 2007, 00:22:05 »
Jag hade samma problem på min moppe. Låg o pressade i en nerförbacke också helt plötsligt bara baaaaaahhhhhmööööööööööpoffpoffmööööööö...

fin gnista, soppa fanns det och reedventilen fungera som den skulle. När jag kollade kolven så hade knastret som håller i kolvbulten lossnat o repat cylinder o kolv.

Du kanske har haft samma otur?
Han som har mest pryar när han dör vinner!

V-Man

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: oktober 15, 2007, 12:01:26 »
har testet kompresjonen på motoren,og fant ut at den ikke eksisterer.. ble såvidt utslag på måleren når jeg sto å hoppet på kickstarten :P men har bestilt opp nytt stempel/ringer/topppakning osv så hvis ikke sylinderen er helt oppripet skal det bli orden på sakene :) jeg fikk foresten overtalt han som solgte meg atv'n til å betale for delene 8)
V.W.L.

V-Man

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: oktober 22, 2007, 19:11:04 »
har satt inn nytt stempel med nye ringer + nye pakninger osv, og honet sylinderen litt med det samme. men det er fortsatt alt for lite kompresjon??
fant foresten en rar vaier som bare hang der når jeg var og skrudde, tegnet bilde av den i paint :P
V.W.L.