Författare Ämne: Program sökes! Powerdyn 2.72  (läst 4782 gånger)

patrikthedon

• Medlem
  • Antal inlägg: 129
    • Visa profil
Program sökes! Powerdyn 2.72
« skrivet: oktober 18, 2007, 10:04:44 »
Hejsan.

Jag söker efter ett litet program som heter Powerdyn.

Saken e den att jag hittar 2.73 men där finns bara möjlihet att använda demo där.. (host)

Mvh.

Max

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1496
    • Visa profil
SV: Program sökes! Powerdyn 2.72
« Svar #1 skrivet: oktober 18, 2007, 17:17:25 »
Jag hittade denna sida. Men var försiktig, virussök med uppdaterat virusprog. Crack är inta alltid vad dom utger sig för att vara...

http://www.crack.ms/cracks/crack.ms?id=212366

programmet är annars "shareware" licensen kostar 35 pund. Är det ett bra program, köp det!

http://jcdperformance.free.fr/powerdyn_me_uk.htm

Hittade lite om dess funktion, se nedan:

Well, basically PowerDyn is a precision timing system that looks at a record of ignition sparks over time. Based on when a single spark plug fires, the program can compute acceleration, and therefore, power.
The user must supply the car's weight, gear ratios, tire sizes, and some other variables, but the rest is pure physics.
PowerDyn measures power by the same method as a chassis dyno. Instead of measuring the amount of power required to accelerate a drum, you are measuring the amount of power required to accelerate the car.
PowerDyn will allow you to accurately measure the amount of power your car is putting to the ground, which is an invaluable tool when doing aftermarket modifications.

Är det verkligen något att ha? Hårdvaran som behövs, bygger du den själv? Vore intressant att se lite bilder i så fall, och kanske en ritning!

Mvh /Max
På detta forum, hjälper trevliga personer varandra, med Sveriges mest underskattade bil.

patrikthedon

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: oktober 18, 2007, 18:30:11 »
Tjena max.

Jag har med hittat cracken. Men den fungerar inte med 2.73, O ena anledningen jag vill cracka är för att jag vill testa först om det fungerar.

Hade tänkt köpa deras "bundle" annars för 79euro med "läsare" och program. Men fungerar det inte så känns det lite utkastade pengar så o säga.

Som sagt

Därför behöver jag 2.72. :)

Den boxen gör man själv med lite delar från en indukotor.. Sån som sitter på stroboskop lampor.. Den modellen man kollar tändning med. Ni vet den saken man sätter på tändkablen. Den bygger man om med några motstånd och kontakter o så in i ljudkortet på sin laptop typ..

Verkar lite väl enkelt för att fungera därför jag är skeptisk o inte vill betala direkt.. :/

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17031
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #3 skrivet: oktober 18, 2007, 19:01:46 »
Lite för mycket meck för min del låter det som, jag litar till tidtagaruret när jag skall kolla accelleration.
Finns ju G-tech med.

Eller kan man få ut fina kurvor över accet med den här programvaran? Då är det en helt annan sak för då kan man hitta svagheter motorn ifall det är vissa varvtalsområden som plötsligt tappar lite för att sen sätta ny fart högre upp i registret.

Annars kan jag få ut hästkrafterna på en mätare i laptopen när jag kör megasquirt. Men det stämmer ju bara på en given växel och hjulstorlek, annars får man ju mata in nya uppgifter.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

patrikthedon

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: oktober 18, 2007, 20:27:28 »
Det är hästkrafterna jag vill ha ut.. Ha reda på hur många Hp jag har under huven. På ett ungefär.. Vill inte uppskatta eller tro.

Vill veta på ett ungefär hur många där e i motorn. Så man kan jämföra sen när man fixar annat.. Ifall där e mer hästar eller om dom kommer vid ett annat register eller om det är något annat anorlunda.. .)

Jag vet inte riktigt hur det programet fungerar men jag skulle ju tro att MS är mycket mer exakt eftersom det styr hela motron om man har Spark and squrit..

Mvh.

Bekkis

• Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2584
  • Bakhjulsdrift
    • Visa profil
    • Garaget
« Svar #5 skrivet: oktober 18, 2007, 21:16:21 »
går det inte att räkna ut om du har en tid på 402 m typ vikt delar på tid + något annat men inte i denna kombinationen

läst om det på zatzy
Bra, bättre, bredast