Hej, jag undrar om någon tänkt på detta. Jag har faktiskt problem med det. 
FAQ är för mig en term från datorvärlden (Frequently Asked Questions). Där någon insatt, administratör eller tekniker svarar på "vanligt förekommande frågor". Där har vi problemet, vi har "vanliga frågor" också! Jag föreslår att FAQ och Fakta separeras. I FAQ skriver moderatorer och möjligtvis vissa medlemar. FAQ är inte så stor kanske 20 poster, dess uppgift är att avlasta forumet från vanliga frågor. Vilka är då dessa frågor, det kan de som läst det mesta i forumet svara på. Till en början kan FAQ bara vara länkar till trådar eller sök resultat (om man vill göra det lätt för sig). I Fakta skriver medlemmar sina arbetsbeskrivningar och fakta-trådar, gärna med många bilder. Det är bra att ha en faktadiskussions sida där det skapas en tråd samtidigt som en i fakta skapas, där kan medlemmar komma med synpunkter och tillägg till fakta-tråden. "Det finns nog alltid något att tilläga" men det är synd att belasta trådarna i Fakta med detta, I Fakta måste skaparen kunna lägg många bilder, så begränsningen på 100kB måste bort, föreslår 30 kB/bild max 15-20 st. Fakta-tråden skall vara låsta med redigeringsbehörighet av skaparen (verkar inte vara så idag, har du låst tråden, så har du låst dig ute). Vill vi i framtiden ha en "nästan komplett faktabank" måste nog något göras åt dessa trådar... 
Sen ett tag heter avdelningen för fakta Fakta/FAQ, från början hette den bara FAQ. Sista steget är då att låta den heta bara Fakta. Men jag låter Mefistofeles ha sista ordet här.
Innehållet i Fakta måste alla hjälpa till med som kan, annars får vi moderatorer ett för stort lass att dra och då blir det få eller inga tillskott av fakta.
Att ha två trådar per projekt tror jag blir väldigt omständigt och förvirrande. Bättre då att alla som har en projekttråd gör ett index på förstasidan som Återfallet gjort så att man lätt kan hitta de operationer och fakta som man letar efter/är intresserad av.
Vanliga frågor förstår jag inte, är det meningen att det skall ställas vanliga frågor där? Hur skall frågeställaren veta om det är en vanlig fråga. Då måste han först leta igenom forumet, hittar han då många svar på sin fråga, är det då en vanlig fråga? Då behöver han inte ställa den. Eller är det meningen att medlemmar skall ge svar på vanliga frågor, i så fall skall inga frågor ställas där. Det blir en typ av FAQ... Förslag ta bort denna post 
Vanliga frågor är vad du vill benämna FAQ. Alltså inga frågor skall skrivas där, däremot svar på vanliga frågor.
Annars ett mycket trevligt forum med mycket liv, medlemmar med mycket kunskap och fin respekt för varandra...
Håller med dig!