Författare Ämne: Hej på er  (läst 2724 gånger)

Team Volvo 242

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 4
  • Fordonstekniker/Etanolkonverterare
    • Visa profil
    • Team Volvo 242
Hej på er
« skrivet: augusti 07, 2004, 00:05:02 »
Tjenare, jag är en nykläckt forumsmedlem som gillar er inställning :)
Citera
» Få bort "gubbstämpeln"
» Visa att remdrift funkar stabilt
» Köra skiten ur resterande Volvo modeller

Det är ingen lätt uppgift, men vi ska klara det!
Kompetensen finns i bilarna. Gäller bara att lägga ner den tid som krävs, för att den ska bli en fulländad racer!
Själv är jag mest för 200modellerna och jag har en 244-89:a som jag kört på etanol snart sex år och en 242-75:a som är under uppbyggnad, men jag hoppas att detta helgerån kan tolereras eftersom jag är minst lika galen som ni ;)

En av mina många helgalna drömmar är att bygga en till utseendet helt original Daf-66:a med rörram, fyrhjulsdrift och en ärkevild mittmonterad motor, det vore den ultimata sleepern för med fyrkrafs behöver man inte ha stora hjul eller breda stela bakaxlar som röjer potentialen och man skulle nog bli hyfsat ensam om ett sånt bygge eller finns det fler galenpannor här ;D

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Hej på er
« Svar #1 skrivet: augusti 10, 2004, 17:04:56 »
Haha jasså du har hittat hit!

Välkommen!

Känner igen dig från din hemsida och e85.nu..

det är ditt "fel" att jag börjat experimentera med etanol, och flera i min omgivning som jag lyckats påverka!

Angående din dröm om den värsta sleepern sverige skådat så är det väl ingen här på forumet som funderat på (4WD än så länge)
Men vad vet jag...  ;)

Hur som helst vore det roligt om du förverkligade (delar) av din galna ideé  ;)

//Frej
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.