Författare Ämne: vevhusventilation  (läst 3519 gånger)

luddebo

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 16
    • Visa profil
vevhusventilation
« skrivet: januari 26, 2008, 23:13:56 »
Hej gott folk, jag har just köpt mig en 360 och det första jag la märke till var att det kände fruktansvärt trött. Det är som inget klipp i motorn och dessutom så tror jag att bränsleförbrukningen är lite i överkant. Jag har gjort en standard kontroll efter bästa förmåga och konstaterade att filtret var lite smutsigt och att nån slang vi sprutet satt lös(åtgärdat), detta hjälpte dock inte och därför bad jag en polare att ta en kik. Han tror att det är vevhusventilationen då slangen är totalt snustorr och har en talkliknanda beläggning inuti. Är det någon som har en aning om vad detta kan bero på eller har några tips?  :-[

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: vevhusventilation
« Svar #1 skrivet: januari 27, 2008, 22:13:10 »
Hej gott folk, jag har just köpt mig en 360 och det första jag la märke till var att det kände fruktansvärt trött. Det är som inget klipp i motorn och dessutom så tror jag att bränsleförbrukningen är lite i överkant. Jag har gjort en standard kontroll efter bästa förmåga och konstaterade att filtret var lite smutsigt och att nån slang vi sprutet satt lös(åtgärdat), detta hjälpte dock inte och därför bad jag en polare att ta en kik. Han tror att det är vevhusventilationen då slangen är totalt snustorr och har en talkliknanda beläggning inuti. Är det någon som har en aning om vad detta kan bero på eller har några tips?  :-[

Välkommen till forumet!

Kolla här tex. där Kasi lider/led av slö motor oxå: http://www.300power.com/forum/index.php?topic=3633.0

Har du oxå B200F? (elektrisk insprutning med lambdasond)
« Senast ändrad: januari 28, 2008, 22:27:30 av FREJ »
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

loffe

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: januari 28, 2008, 19:01:41 »
på b23 sitter det juh iaf en flamfälla som man ska byta lite då och då, men om vevhusventilationen blir tät bruker dettta ofta märkas med vevaxeltätning eller kamaxeltätning som läker.

luddebo

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: januari 29, 2008, 11:48:52 »
Ska kolla upp vad det är för motor i den  ;D Är helt grön när det kommer till bilar. Har inte hunnit få körkortet ännu så jag har inte möjlighet att felsöka. Polarn har just köpt sig en helfräsch 740 som smiskar min stackars trötta bil med hästlängder  >:( Känner mig lite depp över att den inte vill gå som folk. Det värsta sceneriet är att bilen har tappat kompen, men man får väl vara lite optimist och hoppas på att det bara är gegga i system eller dylikt :)

luddebo

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: januari 29, 2008, 11:51:39 »
känns åtminstone fint att stämmning här på forumet är god eftersom allt annat är lite motigt