300power dekalen finns nu att köpa på Dekaltrim.nu. Klicka på Klubbar och sen 300_power.(300power medlemmar har 15 % rabatt)
nu ska jag bara meddela att b200an är på väg ur bilen i denna stund.. Strax framför står b230:n o väntar Det närmar sig
ja det känns gött att det är fler där ute som skruvar Är det någon som vet hur man sätter svänghjulet så att det hamnar rätt?svänghjulet från b200an är det
gött de då!! men jag skulle inte ha nått emot lite bilder
MONSTRET LEVER !!
Citat från: calibran skrivet maj 14, 2008, 21:15:55 MONSTRET LEVER !! Du var för snabb
ett par bilder i alla fall
Citat från: calibran skrivet maj 15, 2008, 14:42:16 ett par bilder i alla fallTackar vi för!Ser att det är "testa om det funkar"-status på tryckröret för det går väl inte stänga huven Ser bra ut annars! Kanske lite flödesvänligare böj till röret till insuget.Men du ska ju ha IC så då blir det ju andra vägar för tryckrören.Keep up the snabba tempo
haha jäklar vad du hinner göra mycket på lite tid då!
aah synd att turbon gav upp haha du måste ta mobilen eller en kamera och filma lite nu!
Nice möller!Fina mätare där du!Hade du B200K eller varför visar du bild på en kolvtopp med fågelbad i?
Citat från: FREJ skrivet maj 17, 2008, 20:56:31 Nice möller!Fina mätare där du!Hade du B200K eller varför visar du bild på en kolvtopp med fågelbad i? HAHA, nej du.. Det fågelbadet kallas B230FK Mätaran är från volvo 480 turbo Men nya är på gång..
Citat från: calibran skrivet maj 17, 2008, 21:02:12 Citat från: FREJ skrivet maj 17, 2008, 20:56:31 Nice möller!Fina mätare där du!Hade du B200K eller varför visar du bild på en kolvtopp med fågelbad i? HAHA, nej du.. Det fågelbadet kallas B230FK Mätaran är från volvo 480 turbo Men nya är på gång..Åfan, vad är det för kompressionsförhållande i den?(Det finns tre sorters fågelbad, B200F-modellen som man inte kan dricka i, B230FK-modellen som man inte kan drunka i. Och sen finns det B200K-modellen som inte har nån botten)
gööt mos!! ser ju förbannat bra ut det här
Jaha, då har man skutit en turbo till...Vad fan ska jag ta mig till?Några förslag?
Kollat så du får olja till dom då? koppla bort stiften och kör upp lite tryck på startmotorn och se om det kommer nå olja till turbon. Sen skall juh returen vara ovanför oljenivån i tråget och det ska vara fallväg dit inte några konstiga kringelkrokar. Turbon ska väl inte heller må br aav för mycket olja heller. Får du upp nå oljetryck?
men det va då själva faan!! varför går dom sönder?! du har en riktig turbo dräpare i garaget den saken är säker
Citat från: Munken skrivet maj 20, 2008, 21:06:17 men det va då själva faan!! varför går dom sönder?! du har en riktig turbo dräpare i garaget den saken är säker lägger nog ner
Citat från: calibran skrivet maj 20, 2008, 21:21:49 Citat från: Munken skrivet maj 20, 2008, 21:06:17 men det va då själva faan!! varför går dom sönder?! du har en riktig turbo dräpare i garaget den saken är säker lägger nog nerva nej! varför?
janå lite surt är det men det måste juh finnas en orsak varför dom går sönder