Författare Ämne: Polera stakar  (läst 2952 gånger)

Anton

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
Polera stakar
« skrivet: april 02, 2008, 18:46:29 »
tjenare tänkte skruva ihop nya motorn i helgen  :-* och satt och fundera Vissa polerar sina stakar varför? har hört att dom ska hålla bättre  :o och hur gör man lättast när man ska polera dom ? :)

over And Out!
När jag blir stor vill jag bli som peter :)

Max

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1496
    • Visa profil
SV: Polera stakar
« Svar #1 skrivet: april 02, 2008, 19:49:46 »
tjenare tänkte skruva ihop nya motorn i helgen  :-* och satt och fundera Vissa polerar sina stakar varför? har hört att dom ska hålla bättre  :o och hur gör man lättast när man ska polera dom ? :)

Kan bara delvis, svara på din fråga. En rå yta har mikroskopiskt ett landskap med "höga berg och djupa dalar"! Djupa dalar blir sk brottanvisningar. Är föremålet blankt, "vet metallen" inte riktigt vart den skall börja spricka. Därför håller den lite bättre! :) /Max
På detta forum, hjälper trevliga personer varandra, med Sveriges mest underskattade bil.

Anton

• 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: april 02, 2008, 19:54:30 »
aah tack för svaret :P kanske kan dra över dom lite så dom blir liiite slätare  ::)

Max

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1496
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: april 02, 2008, 20:06:40 »
Hoppas du beskriver, hur man polerar, i din pro.tråd! :) Det (mitt tidigare inlägg) gäller för kristallstrukturer, desto hårdare kristall desto mer utpräglad karaktär! Tänk om du haft stakar av glas! Som du vet, delar man glas genom att rispa det! Därefter krävs det nästan ingen kraft alls att knäcka det! :) /Max
På detta forum, hjälper trevliga personer varandra, med Sveriges mest underskattade bil.

Anton

• 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: april 02, 2008, 20:30:36 »
Jo jag lovar bilder och en "How to do" :P haha