Författare Ämne: bensinpump på 360 turbo  (läst 4629 gånger)

knoddas_87

• Medlem
  • Nykomling
  • **
  • Antal inlägg: 21
    • Visa profil
bensinpump på 360 turbo
« skrivet: april 09, 2008, 18:53:53 »
Hej hej, är så att turbo bygget börjat imorgon då jag köpt ny bruksbil.
bara det att jag inte tänker ibland en vad näsan räcker.

jag tänkte att en bättre pump sitter ju inte helt fel fasst en 044 bosch va ju inte högst på listan, så en dag när far min ringde från biltema kom jag på att man kanske skulle ta en m5. 3,8 pump 449:- det priset var ju mer lockande. så jag bad han köpa med en sån, bara att idag när jag för första gången tog en titt på pumpem, såg jag att det var en "in tank" pump.

och 360 har vell en uttanför.?

vad skulle ni gjort ? vad är smidigast, går ju lämna tillbaka pumpen , men behöver ju som sagt en värre pump "blir nog e85 ".

går det montera in tanken som en uttanför pump . eller sitter det nån tankarmatur där man skulle kunna bygga fasst den här pumpen.

tacksam för alla svar och tankar. MVH

flinty

• Medlem
  • Antal inlägg: 243
    • Visa profil
Jag är inte klok,, men varför va´ det när man har mer kul helvrickad,,!

knoddas_87

• Medlem
  • Nykomling
  • **
    • Visa profil
SV: bensinpump på 360 turbo
« Svar #2 skrivet: april 09, 2008, 20:05:28 »
det där räddade min dag.. men har inte 360in vanlig.. och m5 pumpen är vell igentligen "in tank"

""" Såg  nu att han å jag inte har likadanna pumpar :( dock har jag det artikel numret som står där..

finns ju dock 2 st pumpar på biltema. en m5 ,, 3,6, och en m5 ,3,8

Då lyder ju min fråga kan jag köra den här "in tank pumpen" som extern eller kan jag köra den in tank på nått sätt ? .mvh
« Senast ändrad: april 09, 2008, 20:16:19 av knoddas_87 »

Stormen

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 2112
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: april 10, 2008, 12:24:46 »
Skulle kunna tänka mig att en "in tank" pump är en tryckande, dvs. dåligt sug i den, men det borde gå att placera den när tanken TROR jag
-Får du skit i kardantunnel kan du lika gärna slänga bilen
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #4 skrivet: april 10, 2008, 18:40:58 »
kan jag köra den här "in tank pumpen" som extern eller kan jag köra den in tank på nått sätt ? .mvh

Jag skulle bytt in den mot den rätta på biltema
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

knoddas_87

• Medlem
  • Nykomling
  • **
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: april 10, 2008, 19:14:54 »
jo visst men tycker det är skumt då jag har samma artikel numer. och enda jag kan tänka mig är att antigen ligger det fel pump i kartongen , "hittar inget numer på skällva pumpen".

eller så har dom byt kanske numerne mellan 3,6 och 3,8 , för jag har samma artikel numret som pumpen på 360 projektet har,, men får luska litte i det där. tack iaf,

kullke

• Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2135
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: april 18, 2008, 16:41:21 »
jo visst men tycker det är skumt då jag har samma artikel numer. och enda jag kan tänka mig är att antigen ligger det fel pump i kartongen , "hittar inget numer på skällva pumpen".

eller så har dom byt kanske numerne mellan 3,6 och 3,8 , för jag har samma artikel numret som pumpen på 360 projektet har,, men får luska litte i det där. tack iaf,
Jag fick också fel pump från feltema, undrar om det inte är pumpen med art nr 52-208 som passar i våra bilar  :-\