Sååå nu är projektet i gång igen efter att jag har varit ute på sjön i 4 månader!
Det vi har hunnit med:
Monterat intercooler samt lite tryckrör.
Monterat öppen dump - är dock inte 100 på hur den ska sitta.
Monterat Brt - Inte 100 på denna heller.
Monterat laddtrycksmätare
Flyttat lmm till högrasidan.
Fixat nippel på oljetråget för oljereturen.
Svetsat diffen
Byt till ford scorpioon fjädrar fram.
Igår lämnade vi in toppen till en "fd nachcar motorbyggare" han skulle fräsa ut förbränningsrummena i toppen åt oss.
Så när vi får tillbaka toppen så ska 940 grenrör på och hemmabyggd adapter upp till turbon svetsas ihop.
Jag uppdaterar med bilder i morgon. Så får ni med erfarenhet säga ajabaja ang inkopplingarna av det vi inte var 100 på.
Hej svejs så länge!
Aha sjön, glad att projektet fortsätter 
Dumpen ska ju egentligen sitta så nära turbon som möjligt men vanligast är väl i allafall att den monteras på den kalla sidan (efter IC). Sen en vakumslang till insuget bara.
BTR ska sitta som original BTR på returledningen från fuelrailen till tanken. Alltså original kan du låta sitta och sen sätter du dit nya BTRen på slangen från gamla BTRen och återigen en vakumslang till insuget. Du kan sno slangen från orginal BTR och flytta över till den nya BTRen.
Kul med bilder idag! 
Sjön ja

praktiserat hela sommaren och lite till.
Ang dumpen kan jag sätta ett t-kors på btr vakumslangen? jag dock redan ett t-kors till laddtrycksmätaren där...
Polarens "lilla" cheva pickis har strejkat i hop. vatten i dieseln och startkransen är slut.
då den tar upp ganska mycket plats i garaget, så har vi inte kunnat hålla på nåt med 360:in.
Men jag hoppas, att jag inte glömer att ta med mig kameran till garaget i morgon så ni får lite bilder.
Heipa!