Författare Ämne: Volvo 340 DL -86  (läst 1938 gånger)

Cretorian

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 10
  • 340-Love
    • Visa profil
Volvo 340 DL -86
« skrivet: april 16, 2008, 23:51:54 »
Tjenare, Snart  dags att sälja min pärla, jag åå polarn håller på åå ställer iordning nåra bilar vi har införskaffat åå när min e klar ska älsklingen säljas, behöver lite större bil..

Tänkte bara kolla lite intresse för den redan nu (hoppas på att "nya" inte kommer ta allt för lång tid att få iordning)

Det är som sagt en 340 DL -86, den har gått mellan 16-17000 mil (kommer inte ihåg exakta men ska kolla det imorrn)

den e så kallad "240 Blå", 5dörrars, riktigt fint skick enligt mej..

Lite smågrejer finns ju givetvis som kan behövas fixas men endast 2 saker dom kan klaga på under besiktning:

- Framrutan trasig (den e besiktad så sprucken sen förra ägarn men gick bara igenom för dom kännde varann)

- Startmotorn börjar bli lite vissen (polarn e volvomekaniker, säger det börjar ta slut på kol)

det e dom "största" grejerna, e lite smårost på den men inte mycket alls, lite ytligt på dörrarna åå främre skärmkanter, rostfläcken på vänster framskärm börjar dock ta sej lite så den bör åtgärdas (lägga i lite ny plåt).

"dämparna" till bagageluckan e slut så den stannar inte uppe, inte heller nån big deal.

Sitter orginal under huven (b14)  70hk ligger den väl på, spinner som en katt, riktigt pigg. Inte heller några som helst problem med växellådan.

Gjort den lite fin inuti har jag gjort åxå, lite ny överdragsklädsel (orginalet sitter under) som verkligen gav bilen ett lyft, har även klätt om hathyllan.

Sitter en stereo i som åxå ingår när den ska säljas, radio/bandspelare med tillhörande cd-växlare (6 skivor, monterad i bakluckan)

Både sommar och vinterdäcken e riktigt fina..

ska slänga upp lite bilder imorrn åxå.

Obs. Ännu bara en koll för intresse tills "nya" bilen är klar (kan inte vara helt utan bil just nu) Obs.
Volvo 340 DL -86

J1S

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
SV: Volvo 340 DL -86
« Svar #1 skrivet: maj 01, 2008, 13:43:53 »
Finns bilen kvar?
Pris?
och vart finns bilen?