Författare Ämne: Fjäderben Vilket ska jag ha?  (läst 3166 gånger)

djn

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
Fjäderben Vilket ska jag ha?
« skrivet: april 22, 2008, 18:10:57 »
Hej måste byta fjäderben på min pärla men jag upptäckte att de fanns lite olika sorter, det jag vet är att jag ska ha ett fjäderben med fäste för knarrstag men sen är jag osäker på vilka årsmodeller som passar. Pärlan är en 345 av 1988 års modell insprutare med 109 vilda pållar

Max

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1496
    • Visa profil
SV: Fjäderben Vilket ska jag ha?
« Svar #1 skrivet: april 22, 2008, 19:30:23 »
Hej måste byta fjäderben på min pärla men jag upptäckte att de fanns lite olika sorter, det jag vet är att jag ska ha ett fjäderben med fäste för knarrstag men sen är jag osäker på vilka årsmodeller som passar. Pärlan är en 345 av 1988 års modell insprutare med 109 vilda pållar

85-an är fel, har inte öglan för staget! 87-an (jag har ett ex av varje), har det nya staget! Håll dig till 360 fjäderben, det lär skilja lite mellan 340 och 360... Kolla gärna länken, har samlat den info jag lyckats skrapa ihop! :) /Max

http://www.300power.com/forum/index.php?topic=3393.0
På detta forum, hjälper trevliga personer varandra, med Sveriges mest underskattade bil.

djn

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
SV: Fjäderben Vilket ska jag ha?
« Svar #2 skrivet: april 22, 2008, 19:54:37 »
Ok tack för svaret  :D  om jag förstått det rätt så ska det passa bara det har ett knarrstagsfästet på fjäderbenet. Har redan köpt ett som som inte de inte va ett fäste till tyvärr o de va till en 86, blev
800 spänn fattigare me  :( får väl använda det till ankare  ;) så nu vill jag gärna att de blir rätt denna gången