Författare Ämne: 2 takter  (läst 3217 gånger)

V-Man

• Medlem
  • Antal inlägg: 172
    • Visa profil
2 takter
« skrivet: juni 17, 2008, 18:54:13 »
hei, jeg trenger hjelp av noen med god kunnskap om mopped/2 taktsmotorer.. det gamle stempelet mitt hadde hull på den ene siden, men det nye har ikke det?? motoren startet ikke før jeg byttet stempel heller, men starter ikke nå, og det kjennes ut som om forgasseren blåser utover, så jeg lurer på om dette kan ha med enten reedventil som er ødelagt eller rett og slett stempelet som ikke har hull?? mvh atv-V-man
V.W.L.

V-Man

• Medlem
    • Visa profil
SV: 2 takter
« Svar #1 skrivet: juni 18, 2008, 17:32:44 »
Her er ett bilde jeg tegnet i paint... ::)
V.W.L.

Crisse

• Medlem
  • Antal inlägg: 100
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: juni 21, 2008, 18:29:28 »
Vad är det för moped till att börja med? Stempel är kolv antar jag? Vet inte hur cylindern ser ut, men den bör fungera utan en fönsterkolv. Kolla så reedventilen stänger helt och att den inte drar in tjuvluft.

Har du gnista? Får den bensin?
« Senast ändrad: juni 21, 2008, 18:34:54 av Crisse »

V-Man

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: juni 22, 2008, 13:12:43 »
det er en aeon revo 100cc, det er svak gnist, men gnist ja, og bensin kommer til forgasseren og inn i forbrenningskammeret, kolv = stempel ja :) har startet den etter å ha byttet cylinder og kolv, men den vil bare gå 2-3 sekunder og dør ut, eller går bare på fullt turtall omtrent... reed ventilene virket OK, men det er ca første gang jeg skrur på noe med reedventiler. Har noen triks/tips for å teste dem uten å ta dem ut?
mvh Vemund
V.W.L.