Författare Ämne: Volvo 360 gl -88, Bre-60  (läst 236665 gånger)

Kasi

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 441
    • Visa profil
    • Lite mer bilder och sånt :)
SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« Svar #40 skrivet: juli 03, 2008, 23:58:36 »
Ok, jag hittade fälgar som både va snäppet billigare och närmare, men inte alls så snygga :'( Kan de funka? Vet inte et än, men jag får hoppas på att de finns kvar.

En gång 300, alltid 300!

timmy_r

• JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 65
  • FIAT - Först I Alla Tävlingar.
    • Visa profil
    • Mitt garage
« Svar #41 skrivet: juli 04, 2008, 00:10:29 »
Går det inte kapa av alt. rulla kanten på insidan av skärmen då? (Om det finns någon)
Annars är ju breddning ett alternativ ;)
Timmy.R. - DAF njutare

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #42 skrivet: juli 04, 2008, 07:47:17 »
Ok, jag hittade fälgar som både va snäppet billigare och närmare, men inte alls så snygga :'( Kan de funka? Vet inte et än, men jag får hoppas på att de finns kvar.

Dom var snygga med! Vad är det för storlek?

Tycker faktiskt 15" är precis lagom om man vill ha en låg och snygg bil... 17" är för stort och 16" gränsfall.. Fast så stora det får plats utan att man behöver göra avkall på ridehight eller nåt annat förstås.. Men breda 13" är oxå ballt  :D

Här kan du se bild på 15*7 et26 däck 185/65/15 http://www.300power.com/forum/index.php?topic=1498.msg16429#msg16429

samt
195/50/15 fram och 205/50/15 bak. På Kosei 7.5x15 Et18 fälgar både fram och bak och det skrapar inte i trots att den är sänkt 4cm fram http://www.300power.com/forum/index.php?topic=1498.msg16719#msg16719
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Kasi

• Mycket aktiv medlem
    • Visa profil
« Svar #43 skrivet: juli 04, 2008, 19:07:01 »
Går det inte kapa av alt. rulla kanten på insidan av skärmen då? (Om det finns någon)
Annars är ju breddning ett alternativ ;)
jo, det finns en typ 1 cm kant på insidan som går att böja in, så det är ju definitivt ett alternativ om det skaver! :) breddning skulle ju inte se helt fel ut det heller :D men det beror ju på hur mycket det tar i.
En gång 300, alltid 300!

Kasi

• Mycket aktiv medlem
    • Visa profil
« Svar #44 skrivet: juli 04, 2008, 19:09:39 »

Dom var snygga med! Vad är det för storlek?

Tycker faktiskt 15" är precis lagom om man vill ha en låg och snygg bil... 17" är för stort och 16" gränsfall.. Fast så stora det får plats utan att man behöver göra avkall på ridehight eller nåt annat förstås.. Men breda 13" är oxå ballt  :D

Här kan du se bild på 15*7 et26 däck 185/65/15 http://www.300power.com/forum/index.php?topic=1498.msg16429#msg16429

samt
195/50/15 fram och 205/50/15 bak. På Kosei 7.5x15 Et18 fälgar både fram och bak och det skrapar inte i trots att den är sänkt 4cm fram http://www.300power.com/forum/index.php?topic=1498.msg16719#msg16719
Det är 16", så det är gränsfall, håller med dig. men de är ju 8,5" breda, 215 däck! :S det är breeett! vet inte et än, men jag får nog besked snart. 1400 kr är ju inte mycket iaf :D
En gång 300, alltid 300!

Kasi

• Mycket aktiv medlem
    • Visa profil
« Svar #45 skrivet: juli 04, 2008, 19:17:45 »
SKIT!!! de blev sålda i dag :'( Men de hade nog inte riktigt gått in i mitt hjulhus utan skärmbreddning ändå :/ Får hitta ett gäng 15" i stället.
En gång 300, alltid 300!

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #46 skrivet: juli 04, 2008, 20:51:19 »
SKIT!!! de blev sålda i dag :'( Men de hade nog inte riktigt gått in i mitt hjulhus utan skärmbreddning ändå :/ Får hitta ett gäng 15" i stället.

Synd, det var bra pris men som du säger hade det kanske blivit för maxat för din sänkta snygging till bil! Skönt att slippa våldföra sig på bilen med för att hjulen ska gå fritt.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)

Kasi

• Mycket aktiv medlem
    • Visa profil
« Svar #47 skrivet: juli 05, 2008, 12:33:12 »

Synd, det var bra pris men som du säger hade det kanske blivit för maxat för din sänkta snygging till bil! Skönt att slippa våldföra sig på bilen med för att hjulen ska gå fritt.
Jo, men nu har jag börjar fundera på de första fälgarna igen, 16X9", de finns fortfarande kvar och jag får hoppas att han kan sänka priset med en 1000 kr eller nått, då kan jag åka och hämta dom någon gång i veckan :) Det blir en ordentlig färd, 70 mil ungefär fram och tillbaka, men jag kör ju på 50/50 e85 så det blir "bara" 700 kr bränsle.

Om de inte passar, vilket de med stor sannolikhet inte gör, så får jag hitta någon som kan valsa skärmar, men om det inte heller skulle gå, av någon anledning, så kanske det finns någon här som gärna skulle vilja lägga handskarna på dem? :)
En gång 300, alltid 300!

Kasi

• Mycket aktiv medlem
    • Visa profil
« Svar #48 skrivet: juli 05, 2008, 12:41:21 »
För övrigt så älskar jag min bil!

Den har knakat lite i framvagnen när man har åkt över gupp och liknande förut, men igår när jag och några kompisar var ute och busade och burnade som galningar, så blev det mycket bättre. Knakar nästan ingenting nu :D Det har varit så med många saker, motorn t ex, den behövdes ju bara sotas ur ordentligt, så efter att ha plågat den i ett halvår nu så går den som en klocka. Den blir bättre och bättre ju mer jag plågar den känns det som ;)

Jag misstänker att karma har slagit till, för mina mopeder gick sönder stup i kvarten när jag var i den åldern, så nu kommer mina bilar att gå som drömmar i fortsättningen (hoppas jag) :)
En gång 300, alltid 300!

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #49 skrivet: juli 05, 2008, 14:08:52 »
För övrigt så älskar jag min bil!

Den har knakat lite i framvagnen när man har åkt över gupp och liknande förut, men igår när jag och några kompisar var ute och busade och burnade som galningar, så blev det mycket bättre. Knakar nästan ingenting nu :D Det har varit så med många saker, motorn t ex, den behövdes ju bara sotas ur ordentligt, så efter att ha plågat den i ett halvår nu så går den som en klocka. Den blir bättre och bättre ju mer jag plågar den känns det som ;)

Jag misstänker att karma har slagit till, för mina mopeder gick sönder stup i kvarten när jag var i den åldern, så nu kommer mina bilar att gå som drömmar i fortsättningen (hoppas jag) :)

Kan ju varit gummina till kränghämmaren fram som behövde mjukas upp lite med lite fartfylld körning!

Kul att du älskar din bil  :)

Kasi

• Mycket aktiv medlem
    • Visa profil
« Svar #50 skrivet: juli 05, 2008, 17:21:43 »
Hehe, stämmer nog mycket bra :) Det va en liten kant på en bro som jag råkade åka över i si så där en 100 km/h, så det kan ju gjort sitt  ::) Men vad tycker ni om att chansa och köpa de där fälgarna? Kan ju definitivt få igen pengarna om de inte skulle passa.
En gång 300, alltid 300!

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #51 skrivet: juli 05, 2008, 20:40:23 »
Hehe, stämmer nog mycket bra :) Det va en liten kant på en bro som jag råkade åka över i si så där en 100 km/h, så det kan ju gjort sitt  ::) Men vad tycker ni om att chansa och köpa de där fälgarna? Kan ju definitivt få igen pengarna om de inte skulle passa.

Det är ju en chansning men det har du ju redan insett.. jag gissar på att det inte kommer gå smärtfritt att få bilen att passa fälgarna.. Men vad vet jag, kanske räcker att kapa/bocka ut kanten i skärmarna eller i värsta fall valsa. En sista utväg är ju breddning men då blir det ju genast mycket mer jobb!

Kasi

• Mycket aktiv medlem
    • Visa profil
« Svar #52 skrivet: juli 07, 2008, 21:37:13 »
Ok, nu är fälga köpta för 3000 kr! :D Kostade typ 600 kr att åka dit, men det va det värt! SA**N va feta de va :)

Passar precis, testade bara att sätta på dom ena sidan, så den blir nog lite högre när man får på alla i och med att 13" är rätt mycket minde, så 16"-sidan fick mer tyngd på sig.
Ska försöka hitta ett gäng 215 40 r16-däck, detta är 205 55 r16, väldigt mycket profil, så de kan kanske passa utan att behöva valsa skärmarna :)
En gång 300, alltid 300!

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #53 skrivet: juli 07, 2008, 22:02:13 »
Ok, nu är fälga köpta för 3000 kr! :D Kostade typ 600 kr att åka dit, men det va det värt! SA**N va feta de va :)

Passar precis, testade bara att sätta på dom ena sidan, så den blir nog lite högre när man får på alla i och med att 13" är rätt mycket minde, så 16"-sidan fick mer tyngd på sig.
Ska försöka hitta ett gäng 215 40 r16-däck, detta är 205 55 r16, väldigt mycket profil, så de kan kanske passa utan att behöva valsa skärmarna :)

ÅÅÅH! GRATTIS!!! Du måste va lycklig och spralligt pirrig i hela kroppen nu va?! Det hade jag varit  ;D

Så otroligt fett det blev! Kanske för att det preciiis får plats  8)

Jag tycker att du ska ha tyskstuk dvs. smala låga däck istället för breda låga, men det är ju upp till dig.. lättare att sabba fälgarna mot trottoarkant eller dylikt med tyskstuk..

Din bil påminner mig om den finska rallycross-360:n vi har bilder på här nånstans på forumet  :P

Coolt som Fan och snygga fälgar! Grattis igen  :)

Edit, se bild för rallycrossbilen jag syftade på:
« Senast ändrad: juli 08, 2008, 21:58:40 av FREJ »

Anton

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
« Svar #54 skrivet: juli 07, 2008, 22:18:09 »
älska fälgarna!  :o
När jag blir stor vill jag bli som peter :)

Kasi

• Mycket aktiv medlem
    • Visa profil
« Svar #55 skrivet: juli 07, 2008, 22:25:55 »

ÅÅÅH! GRATTIS!!! Du måste va lycklig och spralligt pirrig i hela kroppen nu va?! Det hade jag varit  ;D

Jag tycker att du ska ha tyskstuk dvs. smala låga däck istället för breda låga, men det är ju upp till dig.. lättare att sabba fälgarna mot trottoarkant eller dylikt med tyskstuk..

Din bil påminner mig om den finska rallycross-360:n vi har bilder på här nånstans på forumet  :P

Hehe, jo, jag är för tillfället en lycklig människa :) Det blir rätt trevligt tysklandsstuk på dem med 215-däck också, ska egentligen vara 255 i bredd ;) Med mindre profil syns tyskstuket mer också.
En gång 300, alltid 300!

Kasi

• Mycket aktiv medlem
    • Visa profil
« Svar #56 skrivet: juli 07, 2008, 22:26:16 »
En gång 300, alltid 300!

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #57 skrivet: juli 07, 2008, 23:35:10 »

Hehe, jo, jag är för tillfället en lycklig människa :) Det blir rätt trevligt tysklandsstuk på dem med 215-däck också, ska egentligen vara 255 i bredd ;) Med mindre profil syns tyskstuket mer också.

Hittade en VÄLDIGT bra kalkylator för däck! http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

Den säger tex. att om du skulle ha 255 i bredd måste du ha 35-profil för att inte hastighetsmätaren ska visa fel  ;)
Den säger oxå att med dina nuvarande däck så går hastighetsmätaren 9,9% för sakta.
Med 215-40 visar hastighetsmätaren bara 0,6% fel. Väldigt bra alltså! 205-40 blir 0.8% fel men lättare att få in gummit i hjulhuset  ;)

Måste bara säga att det ser VÄLDIGT trångt ut när du ska fjädra lite och har de hjulen på! Kanske behövs ta lite på den bockade kanten i allafall?

zyklon

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
« Svar #58 skrivet: juli 08, 2008, 03:15:30 »
hahah jävel va fet den blev =) .. hoppas du får till allt nu så de går o köra sådär! =)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

Kasi

• Mycket aktiv medlem
    • Visa profil
« Svar #59 skrivet: juli 08, 2008, 14:26:11 »
Oj, det va en väldigt bra sida det där :) Upptäkte att mina nuvarande 13"-fälgar visar 4,9% för fort  ::) Kanske va därför jag lyckades komma upp i 197 km/h med bilen, det va egentligen 187 km/h då  :'(

Det blir nog 215-däck trots allt, och jag tar bort den bockade kanten i vilket fall, känns väldigt onödigt att ha den kvar. Fram får jag väl se hur mycket det tar i, men där är det ju dubbla skärmkanter, så då tänkte jag att man kunde ta i med hårdhandskarna och på nått sätt ta isär skärmarna och sen trycka ihop dem så kanten blir V-formad, då får man ju iaf lite mer plats, men jag får se.
En gång 300, alltid 300!

Kasi

• Mycket aktiv medlem
    • Visa profil
« Svar #60 skrivet: juli 08, 2008, 14:27:37 »
hahah jävel va fet den blev =) .. hoppas du får till allt nu så de går o köra sådär! =)
Hehe, jo, det ska nog inte ta allt för lång tid innan den rullar i stan ;) Ska kolla på däck nu i helgen.
En gång 300, alltid 300!

Jyllskar

• Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
« Svar #61 skrivet: juli 08, 2008, 14:43:51 »
säger bara en sak, FEEEEEEEET!!!! ;D
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

Kasi

• Mycket aktiv medlem
    • Visa profil
« Svar #62 skrivet: juli 08, 2008, 14:46:10 »
säger bara en sak, FEEEEEEEET!!!! ;D
hahaha! Tack :D
En gång 300, alltid 300!

Kasi

• Mycket aktiv medlem
    • Visa profil
« Svar #63 skrivet: juli 08, 2008, 15:12:33 »
Fixade lite i PS och testade hur utseendet kan bli med 40 profil, fast detta är väldigt dåligt gjort, så det blev nog snarare 35 profil, men jag tycker iaf att det blir mycket snyggare med mindre profil! Man får kisa med ögonen så ser det nog bättre ut ;)

Hur gör man så att man kan skriva mellan bilderna? Har inte lyckats klura ut det än...

Första är iaf nu, andra med 40-35 profil.
En gång 300, alltid 300!

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #64 skrivet: juli 08, 2008, 17:12:24 »
Fixade lite i PS och testade hur utseendet kan bli med 40 profil, fast detta är väldigt dåligt gjort, så det blev nog snarare 35 profil, men jag tycker iaf att det blir mycket snyggare med mindre profil! Man får kisa med ögonen så ser det nog bättre ut ;)

Hur gör man så att man kan skriva mellan bilderna? Har inte lyckats klura ut det än...

Ojojoj, är den första bilden verklighet? Ser ju så overkligt STORT ut  ;D  ;D  ;D

Men jag är kluven, den andra bilden, med låga profilen, är ju RUSKIGT snygg och race:ig!
Jag kan inte välja!
Men kör du på lågprofil så får det plats och blir ännu snyggare!
Låter bra med dina planer angående skärmkanterna, de där bak samlar ju bara smuts så det rostar så in i bängen när det ligger 1cm jord och skit på kanten inuti hjulhuset.
Fram kan du ju utgå ifrån ytterskärmen och sen misshandla/bygga om innerskärmen tills det funkar.. dock är det ju lite mer pill där fram eftersom ytter och innerskärm är bultad ihop och inte punktsvetsad som där bak.

Just det.. om du kapar bort kanten där bak så att punktsvetsarna försvinner så behöver du nog svetsa ihop dem igen precis i botten på V:et, alltså där innerskärm möter ytterskärm. Karossen är ju bärande. Nåt liknande där fram men kanske inte svets då det blir jobbigt att få av ytterskärmarna då om du skulle behöva ta bort dörrarna eller nåt någon gång..

En annan grej som går att hitta på fram är ju att flytta fjäderbenet innåt i överkant, så att det blir mer negativ camber. Då lutar ju framhjulen in i hjulhusen och går på så sätt mer fria. Dock är det väl svets och så som behövs för att kunna mecka om fjäderbenets torn.

Kasi

• Mycket aktiv medlem
    • Visa profil
« Svar #65 skrivet: juli 08, 2008, 17:24:31 »

Ojojoj, är den första bilden verklighet? Ser ju så overkligt STORT ut  ;D  ;D  ;D

Men jag är kluven, den andra bilden, med låga profilen, är ju RUSKIGT snygg och race:ig!
Jag kan inte välja!
Men kör du på lågprofil så får det plats och blir ännu snyggare!
Låter bra med dina planer angående skärmkanterna, de där bak samlar ju bara smuts så det rostar så in i bängen när det ligger 1cm jord och skit på kanten inuti hjulhuset.
Fram kan du ju utgå ifrån ytterskärmen och sen misshandla/bygga om innerskärmen tills det funkar.. dock är det ju lite mer pill där fram eftersom ytter och innerskärm är bultad ihop och inte punktsvetsad som där bak.

Just det.. om du kapar bort kanten där bak så att punktsvetsarna försvinner så behöver du nog svetsa ihop dem igen precis i botten på V:et, alltså där innerskärm möter ytterskärm. Karossen är ju bärande. Nåt liknande där fram men kanske inte svets då det blir jobbigt att få av ytterskärmarna då om du skulle behöva ta bort dörrarna eller nåt någon gång..

En annan grej som går att hitta på fram är ju att flytta fjäderbenet innåt i överkant, så att det blir mer negativ camber. Då lutar ju framhjulen in i hjulhusen och går på så sätt mer fria. Dock är det väl svets och så som behövs för att kunna mecka om fjäderbenets torn.
Har ingen svets, och vet inte många som har, så jag får göra det enkelt för mig. Viker nog in kanten bak då i stället, om det går. Fram har jag ingen aning om hur jag ska bära mig åt, men jag får väl klura ut nått.

Skulle va jäkligt snyggt med mindre camber i fronten, men har fortfarande ingen svets... Varför ska man bo i radhus?!?!?! >:(
En gång 300, alltid 300!

Paq

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1138
  • röd=sport
    • Visa profil
« Svar #66 skrivet: juli 08, 2008, 18:46:42 »
ble grymmt har du dom på till helgen få ja nog åka in till stan och kolla lite..:D
röda bilar går fortast de är vetenskapligt bevisat...

Kasi

• Mycket aktiv medlem
    • Visa profil
« Svar #67 skrivet: juli 08, 2008, 20:53:33 »
ble grymmt har du dom på till helgen få ja nog åka in till stan och kolla lite..:D
Hehe, tack :) Nästa helg sitter dom möjligtvis på, till denna blir det lite tajt tror jag. Ser fram emot att se hur den går på vägen sen ;)
En gång 300, alltid 300!

Kasi

• Mycket aktiv medlem
    • Visa profil
« Svar #68 skrivet: juli 08, 2008, 21:10:30 »
Tog lite mer bilder, men det va tråkigt väder så den ser tråkig ut... Men nu vet jag iaf exakt hur långt det är mellan skärmarna och däcken, typ 1 cm bak och 1,5 fram, men fram går skärmbultarna i om man svänger, se bilderna. De blir ju nästan exakt lika stora som orginalhjulen med 40-profil, nästan ännu mindre med 205-däck, så jag får se om jag behöver valsa. Fram tar jag bort en bit av innerskärmen och fixar till lite, så ska det nog räcka.
En gång 300, alltid 300!

Kasi

• Mycket aktiv medlem
    • Visa profil
« Svar #69 skrivet: juli 08, 2008, 21:12:45 »
Va bara tvungna att testa :P
En gång 300, alltid 300!

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #70 skrivet: juli 08, 2008, 21:51:18 »

Haha det stuket gillar jag  ;D
Fast jag inte gillar rattlåsracing särskillt mycket  :o

Driftstyle är ju alla gånger det som ser snyggast ut ändå..

Angående bultarna fram så kan du väl ta bort dem som tar i när du svänger, vilket inte borde vara alla eller?
Alternativt slipa ned dom nån millimeter med vinkelslip eller sätt dit några försänkta istället.

Höja bilen är inte aktuellt eller?  ;)

Edit: Nu finns längre upp i denna tråd en bild på rallycrossbilen som din påminde om med fethjulen..  :P
Han har dock glasfiberskärmbreddare från RP-glasfiber.
« Senast ändrad: juli 08, 2008, 22:21:04 av FREJ »

Kasi

• Mycket aktiv medlem
    • Visa profil
« Svar #71 skrivet: juli 08, 2008, 22:31:52 »

Haha det stuket gillar jag  ;D
Fast jag inte gillar rattlåsracing särskillt mycket  :o

Driftstyle är ju alla gånger det som ser snyggast ut ändå..

Angående bultarna fram så kan du väl ta bort dem som tar i när du svänger, vilket inte borde vara alla eller?
Alternativt slipa ned dom nån millimeter med vinkelslip eller sätt dit några försänkta istället.

Höja bilen är inte aktuellt eller?  ;)

Edit: Nu finns längre upp i denna tråd en bild på rallycrossbilen som din påminde om med fethjulen..  :P
Han har dock glasfiberskärmbreddare från RP-glasfiber.

Ne, om det förstör funktionalliteten så ska det inte sitta på min bil! Min tumregel ;) Bultarna går definitivt veck, får se hur mycket bilen kan röra sig sen med nya däck, men om det går i någonstans så får jag modifiera ytterligare. Och höja bilen är nog det sista jag skulle göra! ;)

Ser likheten med rallycrossbilen :)
En gång 300, alltid 300!

Kasi

• Mycket aktiv medlem
    • Visa profil
« Svar #72 skrivet: juli 12, 2008, 15:35:05 »
Hmm, snyggt eller för mycket? Tyckte att det såg drifting ut med röda ekrar på bakhjulen iaf ;) Men svarta ekrar är ju så snyggt tycker jag! (Sista bilden är inte min bil) :P
En gång 300, alltid 300!

Bergvik

• Global Moderator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2598
    • Visa profil
« Svar #73 skrivet: juli 12, 2008, 18:28:59 »
Kör på svart tycker jag! Röd sticker ut lite väl mycket.

Kasi

• Mycket aktiv medlem
    • Visa profil
« Svar #74 skrivet: juli 12, 2008, 19:03:30 »
Jo, det gör nog det.
En gång 300, alltid 300!

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #75 skrivet: juli 12, 2008, 19:20:31 »
Jo, det gör nog det.

Säger oxå svart, men beror ju på hur mycket man vill sticka ut som sagt var  ;D

Själv hade jag nog mesat ur och inte lackat alls. Fast svarta fälgar har jag alltid tyckt om, eller antracitgrå..  :P

Men gör det ordentligt eller lämna in fälgarna så det inte bara ser påkladdat ut för då är det bättre att inte göra nåt..  :-\

Kasi

• Mycket aktiv medlem
    • Visa profil
« Svar #76 skrivet: juli 13, 2008, 18:27:22 »
Jo, det gör nog det.

Säger oxå svart, men beror ju på hur mycket man vill sticka ut som sagt var  ;D

Själv hade jag nog mesat ur och inte lackat alls. Fast svarta fälgar har jag alltid tyckt om, eller antracitgrå..  :P

Men gör det ordentligt eller lämna in fälgarna så det inte bara ser påkladdat ut för då är det bättre att inte göra nåt..  :-\
Jo, svart blir mest stilrent. Jag väntar nog ett tag med att lacka, och då lämnar jag in dom, detta är ju inga massproducerade glt-fälgar precis.
En gång 300, alltid 300!

Kasi

• Mycket aktiv medlem
    • Visa profil
« Svar #77 skrivet: juli 20, 2008, 00:13:18 »
Eftersom att min ekonomi som sagt inte är den bästa, så får jag nöja mig med vanligt "ungdomsmek"  :-\ En kompis och jag satte iaf in ett par 6X9:or i hatthyllan, blev väldigt bra ljud! :D Fick även på en lite småball boarder i framrutan, jag vet att det egentligen ska sitta en 300power club-dekal där, men jag va på Ullared i går och den kostade bara 150 kr  ::)

Om ni inte upptäkte det på en gång, så kan jag informera att vi även tog bort den fula gråa gamla plastbiten som reg.skylten satt på och flyttade upp skylten en bit, även det blev vi ganska nöjda med :)
En gång 300, alltid 300!

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #78 skrivet: juli 20, 2008, 08:38:16 »
vanligt "ungdomsmek"

Nice mods!  :D

Dekalen var riktigt snygg, du får väl köra 300 Power dekal på annat ställe senare, typ små på bakre sidorutorna tycker jag är snyggt

Bra att du tog bort "klumpen" till regplåten, synd bara att det är en bulle i plåten bakom annars hade det blivit helt slätt där.

Det är ju de enkla och effektiva knepen som är de roligaste att utföra!  8)

Kasi

• Mycket aktiv medlem
    • Visa profil
« Svar #79 skrivet: juli 30, 2008, 15:46:31 »
vanligt "ungdomsmek"

Nice mods!  :D

Dekalen var riktigt snygg, du får väl köra 300 Power dekal på annat ställe senare, typ små på bakre sidorutorna tycker jag är snyggt

Bra att du tog bort "klumpen" till regplåten, synd bara att det är en bulle i plåten bakom annars hade det blivit helt slätt där.

Det är ju de enkla och effektiva knepen som är de roligaste att utföra!  8)
Hehe, håller med :) Det ska nog på någon sorts spoiler sen, en kompis är ruskigt duktig på att handskas med glasfiber :D Men kommer nog mer om det senare.
En gång 300, alltid 300!