Författare Ämne: Lill-pickisen körd till skrotning  (läst 9881 gånger)

chiefen

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 50
    • Visa profil
Lill-pickisen körd till skrotning
« skrivet: augusti 06, 2008, 11:07:33 »
När allt började jävlas, och jag varken hade tid, pengar eller energi för att fortsätta med projektet, var det enda alternativet att köra den till en skrot ett par mil därifrån jag bor..    :'(

Ägaren av skroten blev lite överaskad när jag kom med den, och sa att det i alla fall inte fanns någon brist på idéer, vilket var kul att höra.

Så om någon vill ha en färdigkapad 342:a, så kanske ni kan få köpa tillbaka den av skroten, om ni har tur  ;)

Har också köpt en bil som går att färdas i utan att man behöver vara orolig och tänka på vad som går sönder härnäst, vilket är oerhört skönt, faktiskt. Det blev en Saab 9k 2.3 turbo, som jag fick för en rimlig peng.
Lämnar härmed detta forum, men tittar säkert in nån gång för att se hur ni har det. Och vem vet, jag kanske köper en ny 340 nån gång..?

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Lill-pickisen körd till skrotning
« Svar #1 skrivet: augusti 07, 2008, 00:49:22 »
Det var tråkigt att höra. Skroten är en hemsk plats..

Ditt projekt var ju så buskul oxå. Vi får hoppas på att nån annan fixar en pickis!

Lycka till med S##Ben och självklart hoppas vi på att du får återfall i framtiden och kommer tillbaka med en liten volvo  :)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

chiefen

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 50
    • Visa profil
SV: Lill-pickisen körd till skrotning
« Svar #2 skrivet: augusti 08, 2008, 12:55:53 »
Jo, det var en kul idé, men kanske fel bil att utgå ifrån.
Den var redan från början en aning opålitlig, och krockskadan på sidan gjorde inte saken bättre. Även om man lade ner mycket energi på att få flak och allt annat snyggt, så fanns den där skadan kvar, vilken kanske inte är så roligt.

Men om nån annan vill bygga sig en egen pickis, så är det bara att höra av sig för tips och sånt...  ;)