ason...
Hur tänkte du göra med tändningen .. ?
Jag har inte bestämt mig än vad jag skall köra med ...
Sen angående svänghjulet så har jag vägt båda två och kommit fram till att B230F hjulet väger 13.7 tror jag det va .. och B200K vägde 9.7kg .. typ ..
Sen så har jag stötit på lite patrull ang min kam .. Troligtvis så kommer jag att få ett helvetes komp med det lyfter som det är på den .. 12.4mm. Åker nog på att köra med dubbla packningar ... Eller om jag byter kam ... Till en H eller så ..
Får se vart det slutar .. Den som lever får se ...
men kul har vi ..
Detta är KLART med mitt bygge:
Blocket är ny servat. Nya lager runt om samt nya kolvringar. Blocket va så fint att to.m kryss heningen va kvar ..

Målar fem ggr med röd färg så klart.
Toppen är ny servad. Slipade säten mm mm.
TIMO extraktor. Väntar på att bli lite modifierat.(har ett över som har 3" ut.). Måste bygga om höger motorfäste för att det skall få plats, men det skall inte vara någon fara vad jag kan se.
Borrade hål i oljetråget idag ... samt monterade en oljetempsgivare. Oljetryck har jag redan monterat.
Jag sitte och funderar på vad du sa om svänghjulet...
Är det inte splinsen som är bekymret när du tar 240:ins svänghjul .. Det är väl inte samma .. ? Rätta mig om jag har fel..
Måste räkna antal splines på min nya koppling när jag kommer till garaget i morgon..
// Micke S
MSN: Cupra_Micke@Hotmail.com
Mail: Micke_Sodergen@Yahoo.com