Författare Ämne: spränskiss  (läst 4287 gånger)

Callev

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
spränskiss
« skrivet: augusti 28, 2008, 17:21:44 »
Tjenna jag undrar vars man kan få tag på sprängskisser till en 345. Har försökt att hitta men förstår inte hu man söker efter ämnen:(

Tacksam för svar:)

Max

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1496
    • Visa profil
SV: spränskiss
« Svar #1 skrivet: augusti 28, 2008, 19:07:34 »
Tjenna jag undrar vars man kan få tag på sprängskisser till en 345. Har försökt att hitta men förstår inte hu man söker efter ämnen:(

Tacksam för svar:)

Börjar med att hälsa dig välkommen till forumet! :)

Du kan hitta, en hel del ritningar och bilder, i Haynes (verkstadshandbok)... Finns bla på Biltema!

Här på forumet finns en hel del bilder att titta på! ;D

Du får gärna precisera din fråga. Mao är det någon speciell ritning du söker? Att hitta alla ritningarna publicerade på nätet, kan du glömma! ;) :) /Max
På detta forum, hjälper trevliga personer varandra, med Sveriges mest underskattade bil.

Callev

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: augusti 28, 2008, 19:30:43 »
okej jag ska köpa en sån bok så fort jag kan:)

Tack för hjälpen

Stormen

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 2112
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: augusti 29, 2008, 01:16:25 »
Om du kan få tag på VADIS finns det i stort sett allt där, från 240 -> tidig XC90. VADIS är volvos dataprogram som tog över efter dom gröna böckerna.
-Får du skit i kardantunnel kan du lika gärna slänga bilen
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

Callev

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: augusti 30, 2008, 12:16:44 »
JOKEY. Jag håller på att ladda ner sprängskisser nu som går från -85 till-05. Jag har nyligen fåt bilen av en gammal farbror så jag vet inte årmoddelen på den:( När kom den första 345:an?

Max

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1496
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: augusti 30, 2008, 17:17:40 »
JOKEY. Jag håller på att ladda ner sprängskisser nu som går från -85 till-05. Jag har nyligen fåt bilen av en gammal farbror så jag vet inte årmoddelen på den:( När kom den första 345:an?

Modellen tillverkades 76-91, modeller senare än 88 är ovanliga i Sverige! Vad är det för ritningar du download-ar!? :) /Max

Ps. Årsmodell!? Har du reg# på din bil, kan du kolla här: https://www21.vv.se/fordonsfraga/ Annars står det på reg.beviset du fick vid ägarbytet! ;) :) /Ds
« Senast ändrad: september 01, 2008, 00:45:37 av Max »
På detta forum, hjälper trevliga personer varandra, med Sveriges mest underskattade bil.