Min broder GustavT gjorde som du fast han bytte ut B200F mot B230E. "Självklart" behöll han det lätta svänghjulet och satte bara dit B200F:ens lamell.
Insprutning: Original (Bara lossa insuget från gamla motorn och vika undan, sen när nya motorn är i så bultar man dit insuget igen. En nackdel då är att man inte får med svanhalsinsuget från B230E men det har inga plats för spridare så det måste ju byggas om för att kunna köras med insprutning och jag vet inte hur stor skillnad det blir mellan de insugen.)
Tändning: Tog nåt junk jag hade liggandes från en B21ET (240 Turbo). Det var fördelare med INDUKTIV givare i (ej hallgivare som är vanligt på senare motorer) och sen en tändbox till det. Säkert långt ifrån optimal tändkurva men bilen gick bra ändå
Vad är det för tändsystem i 740 med B230E
Hoppas du kan lägga upp info om det så vi kan hjälpa dig med inkopplingen!
Angående bränslet: LE-jetronic går inte mappa om, gör som alla andra, justera bränsletryck och/eller LMM tills den går bra. Större spridare lär du inte behöva om du inte samtidigt går upp på etanol. Originalspridarna ska räcka till ca 160hk på en sugis och bensin.