Författare Ämne: Turbo/twin entry  (läst 2565 gånger)

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
Turbo/twin entry
« skrivet: september 04, 2008, 11:15:22 »
om man gör ett grenrör förberett för en turbo med twin entry,
måste man ha dubbla wastegates då också? blir väl fel om pulserna möts före turbon? 1-4 ska ju till ena ingången å 2-3 till andra ingången för snabbare spoolup vad jag förstått :P
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

Spruce

  • Medlem
  • Antal inlägg: 220
    • Visa profil
    • Engson Motor
SV: Turbo/twin entry
« Svar #1 skrivet: september 04, 2008, 12:09:53 »
korrekt
men du behöver ju inte ha dubbla wg om du inte vill
kan ja leda rör från båda kollektorerna till en o samma wg!!
är du med hur jag menar?   beror ju lite på effekt målet
940 Turbo -96 240 Tic-76 Toyota Corolla KE70-81 B21 ET
Opel Ascona A Voyage-71 Reggad med rödblocks turbo:)
Den som ingen turbo har han får åka utan bar:P

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
SV: Turbo/twin entry
« Svar #2 skrivet: september 04, 2008, 12:43:09 »
Nej det behöver du inte.

ta ur ett rörfrån föra dessa rören skall helst gå ihop just vid wganslutningen så att säga. dvs separata rör fram till wg.

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Turbo/twin entry
« Svar #3 skrivet: september 04, 2008, 15:45:26 »
okej, skönt så jag slipper försöka böka plats för 2st 60mm ;) då blire å dra ett rör från varje till en kolektor in i wg. :) tack för hjälpen :)
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga