Författare Ämne: Hur släppa sprängkåpan mot motorn ?  (läst 6823 gånger)

elleshar

• Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1271
    • Visa profil
Hur släppa sprängkåpan mot motorn ?
« skrivet: september 14, 2008, 18:00:22 »
Har släppt 6 bultar + 3 små till täckplåten. Men får det inte att släppa! Har hissat både på bilen och i motorn för att få lite olika vinklar men det släper ändå inte. Någon som har erfarenhet av att lyfta ur motorn som kan hjälpa mig? Har ödslat ett par timmar med att leta möjliga problem.

mvh Martin

Jyllskar

• Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Hur släppa sprängkåpan mot motorn ?
« Svar #1 skrivet: september 14, 2008, 20:50:09 »
Har släppt 6 bultar + 3 små till täckplåten. Men får det inte att släppa! Har hissat både på bilen och i motorn för att få lite olika vinklar men det släper ändå inte. Någon som har erfarenhet av att lyfta ur motorn som kan hjälpa mig? Har ödslat ett par timmar med att leta möjliga problem.

mvh Martin

Får du isär motorn och kåpan någonting? annars kan en mejsen vara ypperlig att knacka ner lite försiktigt i springan,
har för mig att det var lite lurigt med den där skyddskåpan också, fick rycka och slita för att få den på "rätt/fel" sida om svänghjulet.
Annars ska det inte vara någonting speciellt.
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

elleshar

• Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1271
    • Visa profil
SV: Hur släppa sprängkåpan mot motorn ?
« Svar #2 skrivet: september 14, 2008, 21:41:53 »
Nu så är saken fixad =) Det hade blivit så mycket rost på styrpinnarna att det inte gick att få isär det något över huvud taget. Med en mejsel i springan, hammare och kofot :D