Författare Ämne: Blinkersspaken har lossnat  (läst 3346 gånger)

Volvomackan

• JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 60
    • Visa profil
Blinkersspaken har lossnat
« skrivet: september 24, 2008, 17:51:33 »
Min blinkersspak lossnade idag när jag skulle svänga. Så nu hänger den och dinglar bara.

Den sitter ju fast med nått fäste i någon svart plastsak på rattstången. Jag förmodar att det bara är att åka till skroten och byta ut denna?
Ville bara höra så att det inte är extremt svårt att byta ut denna sak på rattstången!

//Mackan

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Blinkersspaken har lossnat
« Svar #1 skrivet: september 26, 2008, 13:20:20 »
Min blinkersspak lossnade idag när jag skulle svänga. Så nu hänger den och dinglar bara.

Den sitter ju fast med nått fäste i någon svart plastsak på rattstången. Jag förmodar att det bara är att åka till skroten och byta ut denna?
Ville bara höra så att det inte är extremt svårt att byta ut denna sak på rattstången!

//Mackan

Nej det ska väl inte vara extremt svårt. Har lagat mina fästöron i svart plast en gång då det gick sönder i övre fästet. Men nu har det hänt nåt igen, det rör sig i allafall så det som märks är att ibland slutar inte blinkersen blinka fast man kör rakt igen efter en korsning. Tar bilder på  det när jag tar isär igen men vet inte vilken dag det blir nu.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Volvomackan

• JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 60
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: september 26, 2008, 23:16:02 »
Det var icke så bökligt heller, tog plastbiten från en 340 på skroten och bytte ut. Gjort på 20 minuter ungefär :)

Stormen

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 2112
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: september 27, 2008, 02:13:43 »
När det går så lätt brukar man undra om man har glömt något/gjort något fel, i alla fall jag  ::)
-Får du skit i kardantunnel kan du lika gärna slänga bilen
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.