Författare Ämne: S: turbo x2 och grenrör  (läst 1677 gånger)

funkis_jackson

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 11
    • Visa profil
S: turbo x2 och grenrör
« skrivet: oktober 12, 2008, 18:12:58 »
Gör ett litet försök att bli av med sakerna jag har liggandes. Säkerligen användbart för någon som behöver plocka nån del eller vill turbokonvertera vinterhäcken!

Först ut har vi ett 740 turbogrenrör med tillhörande originalturbo. Axiellt glapp, ganska mycket sådant men axeln snurrar fritt annars. Har inte själv provkört men föregående ägare säger att den drog ovanligt lite olja trots glappet.
Grenrör i fint skick, skitigt och ytrost men inga sprickor vad jag sett.
Kan naturligtvis säljas var för sig men helst inte då jag inte vill köpa en hylsa för att lossa turbon ;)

Det andra aggregatet är ett TD04L-12T-8.5 från en V40 2.0T.
Wastegateventilen, alltså själva ventilen som tätar mot sätet har lossnat på något vänster. Ventilen finns inte kvar men med en dremel, svets och lite tålamod så moddar man dit en ventil från en annan turbo. Den längst upp? stick out tongue
Nån liten spricka invändigt i pulse-split delen i avgashuset men inget allvarligt.
Tokbra skick annars, glappar inte alls.

Sakerna finns i Åkersberga, 3mil NO om stockholm.
Mig kommer ni enklast i kontakt med genom PM eller ett mail på jani.kokko@gmail.com (även msn).
Det är budgivning som gäller på sakerna och då dom ligger i vägen tar jag inga ockerpriser.

Edit:
Kan naturligtvis byta mot andra saker också.
Jag är skrotsamlare så det är bara att chansa och höra av sig ;)