Halloba !! har en 343 DL från 85 med b14...
har ett litet syndrom eller det är ett utav många men detta i synnerhet behöver nog ses över illa kvikt.
Kärran som sådan har jag ägt i 1.5 år och den har mer eller mindre gått helt prickfritt sånär på några små saker som fördelare rotor mm..
Problemet är bromsarna-.!
Köra jag i helt vanlig stadstrafik eller överhuvudtaget så funkar bromsarna helt ok, går och tvärnita utan problem.
men komer det till situationer då jag måste bromsa ofta och lite grann och för att sedan kanske måste bromsa hårdare vid ett röljus så tar inte bromsarna alls på samma vis.. Dom har mattats av nån anledning..
kör man vidare så hämtar dom sig gansdka direkt. Symptomet går nästan att frammkalla.!
Är det mest så att jag behöver byta bromsvätska ( den kan va orginal vet inte ) Ingen vätska försvinner förutom kylar vatten så den läcker inte bromsvätska vad jag synlligt kan se.. hadde av däcken och kikade på belägg och skivor och dom finns det mycket kvar av än.. Nog för att kärran har gått hårt stundtals men glasade belägg tror jag inte är orsaken. Läck i bromsservon? Vad tror ni?
jag behöver inte alls köra speciellt hårt med bilen för att detta ska uppkomma.. Men när det känns som bromsarna mattas så om jag trycker ännu hårdare på pedalen så går det fortfarande att bromsa ganska hyggligt- men nått är fel asså.-
MVH/ adde